לאחר שרחשה וגעשה הרשת לאחרונה בעקבות דבריו של השופט בית המשפט העליון חאלד כבוב בדבר הצורך בהקלה על מחבלים, היה מי שדווקא צידד בדעתו של כבוב. בישיבת הכנסת היום (רביעי) בדיון על הצעת חוק שירות המדינה לייצוג הולם ללוחמים, חיזק את דבריו ח"כ שמחה רוטמן.

נשיא המדינה יוקיר את גבורת שלושת החטופים שנורו בשוגג בעזה

ניסים ואטורי מאשים בחריפות: "הטעות היא של ראש אמ"ן והרמטכ"ל שהלכו לישון כשקיבלו התראה"

<blockquote class="twitter-tweet"><p lang="iw" dir="rtl">&quot;השופט כבוב צודק, ויסלח לי אבישי גרינצייג&quot; - ח&quot;כ שמחה רוטמן מסביר מדוע צדק שופט העליון כאשר אמר שיש להקל על מחבלים. בנוסף ציטט את אליהו יוסיאן: &quot;מנסים לנגב חומוס עם מקלות של סושי, ויסלח לי יוסיאן שאני לא עושה את זה במבטא הנכון&quot;<a href="https://twitter.com/rothmar?ref_src=twsrc%5Etfw">@rothmar</a><a href="https://twitter.com/avishaigrinzaig?ref_src=twsrc%5Etfw">@avishaigrinzaig</a><a href="https://twitter.com/limoodiran?ref_src=twsrc%5Etfw">@limoodiran</a> <a href="https://t.co/zs1evnA4Vx">pic.twitter.com/zs1evnA4Vx</a></p>&mdash; ערוץ כנסת (@KnessetT) <a href="https://twitter.com/KnessetT/status/1770446067600924795?ref_src=twsrc%5Etfw">March 20, 2024</a></blockquote> <script async src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>

יו"ר ועדת החקיקה, שמחה רוטמן, טרח להתנצל בפני העיתונאי שנכח בדיון, אבישי גרינצייג, על הצדקת טענתו של כבוב ומיהר להסביר: "השופט כבוב צודק לא בזה שהוא לא דובר אמת ומנסה להתחמק מהאמירה שאמר על זה הוא צריך לעוף. אבל בהיגיון שהוא מציג הוא צודק לחלוטין. אי אפשר לנהל הליך פלילי במלוא הרצינות כנגד מחבלים, לטעון שהשחרור שלהם מסוכן על פי מבחני המשפט הפלילי כשבאותו זמן ישראל מנהלת משא ומתן וגם משחררת את המחבלים המסוכנים בארבל למרחב הציבורי של כולנו".

השופט חאלד כבוב (צילום: אתר הרשות השופטת)
השופט חאלד כבוב (צילום: אתר הרשות השופטת)

עם זאת, דאג רוטמן להותיר סייג בהצדקתו את כבוב והדגיש בסיפא של דבריו: "כבוב אשם בדבר אחד ויחיד במקרה הזה. הוא הילד שצועק לכולנו שהמלך הוא עירום. אנחנו מנסים לנגב חומוס עם מקלות של סושי".

כזכור, חאלד כבוב עורר סערה ביום שני כשציין שיש להתחשב במחבלים שנעצרו ולהקל בתנאי המעצר שלהם. הוא אף הוסיף בדיון לפרוטוקול בסוגיה כי "מי שהחליט מי ישוחרר ומי לא, זו לא הממשלה אלא התביעה ולכן אתם צריכים להתחשב בזה ולהסכים לשחררו לאזיק אלקטרוני".