ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (רביעי) בנאום ווידאו בפני הרפובליקנים בסנאט כי ישראל תמשיך במאמציה להביס את החמאס. "לא נשנה את האסטרטגיה בעזה, הכניסה לרפיח הכרחית". כמו כן אמר שהקריאה של שומר לבחירות בישראל היא "בלתי הולמים"

"ללא תמיכת ארה"ב - אין עתיד לישראל": המפלגה הדמוקרטית שוב מעוררת סערה
נתניהו עושה טעות: כך החרפה בעימות עם וושינגטון עלולה לסכן את ישראל

"הוא הולך לעשות מה שהוא אמר שהוא הולך לעשות. הוא הולך לסיים את זה", אמר הסנאטור ג'ים ריש. "ביקשנו ממנו עדכון וקיבלנו על המלחמה, על שחרור החטופים ובמאמצים להביס את חמאס. אמרנו לו שלישראל יש זכות מלאה להגן על עצמם והוא אמר שזה בדיוק מה שהם ממשיכים לעשות", אמר הסנאטור ג'ון בארסו.

נתניהו ביקש לשוחח עם הדמוקרטים וסורב; יו"ר בית הנבחרים האמריקאי: "שוקלים להזמין את נתניהו לנאום בקונגרס"

נאומו של ראש הממשלה מגיע לאחר שביקש ממנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, צ'אק שומר, לקיים מפגש וידאו עם הסיעה הדמוקרטית וסורב, כך דווח הערב (רביעי) באתר Punchbowl News. על פי הדיווח, שומר נימק את החלטתו ואמר כי שהשיחות הללו לא צריכות להתרחש "באופן מפלגתי".

שומר עמד במרכזה של סערה לאחר שבנאום בסנאט אמר כי ראש הממשלה נתניהו "איבד את דרכו" וקרא לבחירות בישראל. "נתניהו איבד את דרכו בכך שאפשר להישרדותו הפוליטית לקבל עדיפות על פני האינטרסים של ישראל". שומר אמר שהוא לא מאמין שנתניהו מתאים להוביל את ישראל לקראת סיום הלחימה, משום שנראה שהוא דוחה את רעיון המדינה הפלסטינית.

מהליכוד נמסר בתגובה כי "ישראל היא לא רפובליקת בננות אלא דמוקרטיה עצמאית וגאה שבחרה בראש הממשלה נתניהו. ראש הממשלה נתניהו מוביל מדיניות נחושה שנתמכת על ידי רוב עצום בעם. בניגוד לדבריו של שומר, הציבור הישראלי תומך בניצחון מוחלט על החמאס, דוחה כל תכתיב בינלאומי להקמת מדינת טרור פלסטינית, ומתנגד להחזרת הרשות הפלסטינית לעזה. מצופה מסנאטור שומר שיכבד את הממשלה הנבחרת של ישראל ולא יחתור תחתיה. זה נכון תמיד, וביתר שאת בזמן מלחמה".

עם זאת, עם זאת, יושב ראש בית הנבחרים של ארה"ב, מייק ג'ונסון, אישר כי הסיעה הרפובליקנית שוקלת להזמין את נתניהו לנאום בקונגרס. "זה אחד הדברים שיש לנו בראש ואולי ננסה לארגן את זה", אומר ג'ונסון לכתבים. "אני חושב שחשוב להפגין סולידריות ותמיכה בישראל דווקא עכשיו".ג'ונסון אמר שקיים הבוקר "שיחה ממושכת" עם נתניהו "וחזר והדגיש בפניו את תמיכתם החזקה של הרפובליקנים בבית הנבחרים בישראל".

מייק ג'ונסון, בנימין נתניהו, צ'אק שומר (צילום: REUTERS/Leah Millis,אביר סולטן, פול AFP,Shawn Thew/Pool via REUTERS)
מייק ג'ונסון, בנימין נתניהו, צ'אק שומר (צילום: REUTERS/Leah Millis,אביר סולטן, פול AFP,Shawn Thew/Pool via REUTERS)

כזכור, נתניהו נאם בקונגרס במרץ 2015 מאחורי גבו של נשיא ארה"ב דאז ברק אובמה. הוא השתמש בנאום כדי להזהיר כי הסכם הגרעין שהתגבש אז בין איראן למעצמות המערב והפציר במנהיגים האמריקאים להתרחק ממנה.