שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן צפוי להגיע מחר לקהיר. במהלך הביקור הוא צפוי לקיים פגישה עם שרי החוץ של סעודיה, קטר וירדן, כמו גם עם שר שיתוף הפעולה הבינלאומי של איחוד האמירויות. 

יבלע את הצפרדע? כך מנסה נתניהו לשכנע את בן גביר בסוגית גדעון סער | בלעדי
חיל האוויר הוביל למות חטופים? המחקר שבחמאס לא ירצו שתכירו

במהלך ביקורו במזרח התיכון, הוא ידון עם ישראל בסוגית המשך המגעים לביצוע עסקת חטופים נוספת. בלינקן צפוי לעדכן את ישראל בנוגע לשיחות שיקיים עם שרי החוץ של המדינות הערביות. תחילה, ביקורו של בלינקן במזרח התיכון לא כלל את ישראל, אך לבסוף התקבלה בארה"ב ההחלטה כי הוא יעבור במדינה לאחר הפגישה עם בכירי המדינות הערביות, כך דווח בתקשורת האמריקאית. בריאיון שקיים אצל ערוץ אלחדת' הסעודי, טען בלינקן כי נראה שהסכם הפסקת האש קרוב לכדי סיכום. 

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, בבית החולים שיפא (צילום: דובר צה"ל)

ביקורו של בלינקן בישראל יתקיים על רקע המחלוקות הכבדות בין ארה"ב וישראל על אופן המשך המלחמה. במרכז המחלוקת, עומד אופן הפעולה העתידית של צה"ל ברפיח, כמו גם העברת הסיוע לעזה, ממנה יצאו מחבלי החמאס לבצע את הטבח הרצחני בחודש אוקטובר האחרון, שם גם זכו לתמיכה על מעשיהם מצד עזתים רבים. 

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ביקש ממנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, צ'אק שומר, לקיים מפגש וידאו עם הסיעה הדמוקרטית וסורב, כך דווח הערב באתר Punchbowl News. על פי הדיווח, שומר נימק את החלטתו ואמר כי שהשיחות הללו לא צריכות להתרחש "באופן מפלגתי".

ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)
ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)

כזכור, שומר עמד במרכזה של סערה לאחר שבנאום בסנאט אמר כי ראש הממשלה נתניהו "איבד את דרכו" וקרא לבחירות בישראל. "נתניהו איבד את דרכו בכך שאפשר להישרדותו הפוליטית לקבל עדיפות על פני האינטרסים של ישראל". שומר אמר שהוא לא מאמין שנתניהו מתאים להוביל את ישראל לקראת סיום הלחימה, משום שנראה שהוא דוחה את רעיון המדינה הפלסטינית.