בעקבות היוזמה של 'ישראל ביתנו' לביטול פגרת כנס החורף, יו"ר סיעת המחנה הממלכתי חברת הכנסת פנינה תמנו שטה הודיעה היום (רביעי) ליו"ר הקואליציה חבר הכנסת אופיר כץ כי בכוונת המחנה הממלכתי לתמוך ביוזמה לא לצאת לפגרת כנס החורף, ובלבד שהמליאה והוועדות של הכנסת ידונו בתקופה זו אך ורק בנושאים הנוגעים למלחמה ובהסכמה.

הלוי בשיפא: "מכוונים לחיסול בכירים, זה יפעל לטובת המו"מ לעסקה"
לאחר הסירוב של קנדה למכור נשק לישראל - ידידתנו הטובה שולחת לנו מסר

יו״ר סיעת ישראל ביתנו, חבר הכנסת עודד פורר: ״לאחר שלפיד וגנץ, התלכדו מאחורי היוזמה של יו״ר ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, לביטול הפגרה בכנסת, אני מצפה שנתניהו יצטרף גם הוא ליוזמת ליברמן וינחה את יו״ר הקואליציה ויו״ר ועדת הכנסת לפעול לביטולה המיידי של הפגרה. ‏לכולם ברור שבזמן שחיילינו נלחמים בחזית הצפונית והדרומית, הכנסת לא יכולה לצאת לפגרה. זה צריך להיות ברור גם לקואליציה".

חבר הכנסת זאב אלקין הודיע, כי סיעת הימין הממלכתי תתמוך בביטול הפגרה. בהובלתו של חבר הכנסת יואב סלגוביץ׳, סיעת יש עתיד החלה היום לאסוף חתימות מחברי הכנסת מכל סיעות הבית על מנת לבטל את פגרת הפסח הקרובה.

בנימין נתניהו על המלחמה בעזה (צילום: עומר מירון / לע״מ)

על פי המכתב: "ישראל נמצאת במלחמה ואין זה נכון שכנסת ישראל תבחר לצאת לפגרה תוך השבתת פעילותה ולא תבצע את עבודתה עבור האזרחים. במיוחד בימים קשים אלו, עלינו נבחרי הציבור לסייע כמה שניתן בכל תחומי העיסוק של הכנסת, כולל פיקוח ובקרה באמצעות הוועדות השונות על עבודות הממשלה ומתן מענה לבעיות שעולות על ידי האזרחים הנושאים אלינו את עיניהם".

חבר הכנסת סגלוביץ': "מתחייב מהיותנו נבחרי ציבור מהבחינה המעשית שכנסת ישראל תמשיך לפעול. מהלך זה מתבקש עבור משפחות החטופים, לוחמי צה״ל, חיילי המילואים והעקורים מביתם בצפון ובעוטף עזה".

כזכור, יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, אמר לפני מספר ימים: "‏לא ייתכן שבקרוב הכנסת תצא לחופשת פגרה של כמעט חודשיים בזמן שהמדינה בוערת. הירי נמשך לעבר ערי הצפון והדרום, 134 חטופים נמצאים בשבי מפלצות החמאס, עשרות אלפי מפונים שהפכו לפליטים בארצם, החיילים שלנו עדיין נלחמים בעזה, וישנה מחלוקת קשה בנושא חוק הגיוס". הוא הוסיף בכעס, "‏למישהו זה נראה הגיוני לצאת לחופשה עכשיו? כנבחרי ציבור, מוטלת עלינו החובה להבין את גודל השעה ולפעול למענם ללא לאות בכל האמצעים העומדים לרשותנו".