כשבוע לאחר שיו"ר מפלגת 'הימין הממלכתי' גדעון סער, הכריז על פירוק השותפות עם בני גנץ, יציאה לדרך עצמאית והצבת האולטימטום בפני נתניהו, בסביבת ראש הממשלה מחפשים פתרון שיאפשר לסער ולחבריו להישאר בקואליציה. לדברי הגורמים המעורים בפרטים במעגלים הקרובים לנתניהו: "ככל שהזמן אוזל - כך גובר הלחץ. נתניהו מקיים התייעצויות עם מקורבים במטרה לייצר פתרון יצירתי שייתן מענה לדרישת סער ובד בבד - לא יוביל לפיצוץ מול בן גביר וסמוטריץ'". ובכן, לפי שעה נראה כי פתרון הקסם טרם נמצא.

בין הרעיונות שעלו בהתייעצויות: להציב תנאי לכל מי שמצטרף לקבינט מלחמה - להזדכות על התיקים המיניסטריאליים בעילה שחברות בקבינט מלחמה כרוכה בהשקעה רבה של זמן ומאמץ ולכן בלתי אפשרי בו זמנית לנהל משרד חשוב ולהיות חבר בקבינט המצומצם שכל ענייני ניהול המלחמה נמצאים בידיו. פתרון אחר שעלה ונשקל - להודיע על ביטול קבינט המלחמה הנוכחי ולהעביר את כל כובד המשקל בהליכי קבלת החלטות בנוגע למלחמה לידי חברי הקבינט המדיני-ביטחוני". חלק מהרעיונות אף הועברו לסער, בן גביר וסמוטריץ בערוצים הלא רשמיים, באמצעות שליחים למיניהם.

גדעון סער, בני גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
גדעון סער, בני גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בימין הממלכתי אומרים כי עד כה לא קיבלו הצעה רצינית שמקובלת עליהם ותואמת את הדרישה המרכזית והיחידה של גדעון סער והיא להיכנס למעגל מקבלי ההחלטות בתחום ניהול המלחמה. "מנסים לדבר איתנו על תיק כזה או תיק אחר בתמורה להישארותנו בממשלה ובקואליציה, זה לא רציני כי לא דרשנו תפקידים או משרדים, דרשנו להיות חלק אקטיבי בהליכי קבלת החלטות בכל הנוגע לניהול המערכה. יש לנו ביקורת רבה ומהותית על אופן ניהול המלחמה, לכן זה הנושא שאנו דורשים להשפיע עליו. עד כה לא קיבלנו מענה והזמן אוזל. נמתין בערך עד פורים בהתחשב בהבנה כי רה"מ מעוניין למצוא פתרון. אם הפתרון לא יגיע - נפרוש בדיוק כפי שסער הבהיר יותר מפעם אחת".

נתניהו, לוין ובן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
נתניהו, לוין ובן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לצד זאת, נראה כי השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, נחוש גם הוא להתעקש על דרישתו: לקבל בדיוק את מה שגדעון סער יקבל במסגרת קבינט מלחמה. בסביבת בן גביר מדגישים כי ראש הממשלה נתניהו שוחח עמו מספר פעמים במהלך השבוע, גם בטלפון וגם קיים איתו פגישה אישית שארכה יותר משעה. באף אחת מהשיחות לא הוצע לבן גביר לבחור בין תפקידו הנוכחי כשר לביטחון לאומי לבין חברות אפשרית בקבינט מלחמה, אך אם הצעה כזאת תעלה בפניו - לדברי גורמים בסביבתו, הוא ישיב בשלילה גורפת.

גורמים פוליטיים ששוחחו בנושא עם יו"ר עוצמה יהודית התרשמו כי הוא נחוש לקיים את איומו ולא יהסס לפרוש מהממשלה אם גדעון סער יקבל חברות בקבינט מלחמה ובן גביר יישאר מחוץ לפורום המצומצם והחשוב הזה.