בצל התנגדות הבית הלבן למבצע צבאי ברפיח, משלחת מישראל צפויה להיפגש עם בכירים בממשל ביידן ולדון עמם באלטרנטיבות אפשריות לפעולה בעיר הדרומית ביותר ברצועה. על פי דיווח שפורסם היום (חמישי) ב"אל חדת'", ישראל קבעה לוח זמנים למבצע ברפיח שעומד על לא פחות מארבעה שבועות, כחלק מתכנית שתכלול שלושה שלבים והקמת גדר ביטחון. 

כמו בממשל אובמה: נתניהו פועל לנאום בפני שני בתי הקונגרס האמריקאי | בן כספית

בפרסום צוין כי גובשה גם תכנית אמריקאית בנוגע לרפיח שהוצעה לישראל, וכוללת הקמת אזור בטוח ומבודד לחלוטין. התכנית, כך לפי הדיווח, כוללת עצירת טיסות של מטוסים ישראליים מעל האזור הבטוח. מזכיר ההגנה של ארה"ב, לויד אוסטין, אמר הבוקר: "שוחחתי עם עמיתי הישראלי בנוגע לצורך לשקול חלופות למבצע גדול ברפיח, תוך שימת דגש על המטרה להביס את חמאס".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

שר הביטחון יואב גלנט ומזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
שר הביטחון יואב גלנט ומזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

בהמשך לכך, מקורות שצוטטו בכלי התקשורת הסעודי ציינו כי נמשך הלחץ על ישראל לדחות את הפעולה ב-45 ימים לפחות. לדבריהם, המתווכחים בין חמאס לישראל הביעו התנגדות למבצע ישראלי גדול ברפיח, ודחו הצעה להקים אזור בטוח לאזרחים לפני תחילתו.

כמו כן, ישראל הציעה להחזיר את תושבי רצועת עזה צפונה תוך 60 עד 90 יום. "דחיית ההצעות הללו להשבת תושבי רצועת עזה צפונה פוגעת במאמצים להגיע להסכם", אמרו המקורות לאל חדת'. 

לפי הדיווח, ישראל גם סירבה לקשור בין הפסקת אש ושחרור אסירים לבין המבצע ברפיח. המקורות שצוטטו בעיתון ציינו גם כי ישראל לא מעוניינת לאפשר לאסירים "כבדים" לשוב לרצועת עזה, אך מסכימה כי הם יועברו למדינה ערבית מוסכמת. אותם גורמים טענו בנוסף כי ישראל מסרבת למסור לחמאס את רשימת האסירים שבכוונתה לשחרר, והדגישו כי יחיא סינוואר הוא האיש שאחראי על הכנת רשימת האסירים הפלסטינים שדורש חמאס לקבל מישראל.