ח"כ גדעון סער, שנלחם בימים אלו על כניסתו לקבינט המלחמה, לא יכל לחלוף על פני האמירות הבינלאומיות המתנגדות לפעולת ישראל ברפיח וצייץ היום (חמישי) בחשבון ה-X(טוויטר לשעבר): "זה היה צריך לקרות כבר מזמן. אבל ברגע הזה בו כל העולם מתייצב נגד פעולת ישראל ברפיח - הגיעה העת בה ישראל צריכה להציג את רעיון הכניעה וההגליה (של שארית הזרוע הצבאית של חמאס) כרעיון מסדר לסיום המלחמה בעזה. המחבלים יוגלו לקטאר, סוריה, טורקיה או איראן. מהלך זה יהיה כרוך כמובן בהחזרת כל החטופים. את הרעיון המסדר הזה הצגתי החל מהימים הראשונים של המלחמה. עדיין לא מאוחר מדי".

אל מול דבריו אלו של סער מתייצבת אמירתו של השר לנושאים אסטרטגיים, רון דרמר, שצוטט בסמוך לו בסוכנות הידיעות רויטרס (לאחר שהתראיין בפודקאסט של דן סינור) : "ישראל תשלוט ברפיח גם אם זה יגרום לקרע ביחסים עם ארה"ב. אנו הולכים להילחם עד לניצחון בקרב. אנחנו נכנסים לרפיח כי אנחנו חייבים. אני חושב שמה שאנשים לא מבינים הוא שהשבעה באוקטובר הוא רגע קיומי עבור ישראל".

על רקע הדברים של שני הח"כים מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, עורך ביקור בקהיר שמטרתו שיחות עם שרי חוץ ערביים על היום שאחרי המלחמה בעזה, שימשיך כזכור אף בביקורו של בלינקן גם בישראל מחר. כאמור, הביקור בישראל, על אף שלא תוכנן, יצא לבסוף לפועל עקב המחלוקות הכבדות בין ארה"ב וישראל על אופן המשך המלחמה, שזוכות להד צורם יותר לאור אמירותיהם של סער ודרמר זה עתה.