יו"ר בית הנבחרים האמריקאי מייק ג'ונסון אמר בראיון לרשת CNBC כי הוא מתכוון להזמין את ראש הממשלה נתניהו לנאום בפני הקונגרס וציין כי הוא הוזמן לנאום בפני הכנסת, כך פרסם היום (חמישי) הכתב ופרשן מדיני של וואלה! ברק רביד. 

האיחוד האירופי נחטף? סבב הטלפונים של ישראל כ"ץ חשף את את האמת המרה
"מציעה שתתפטר:" טלי גוטליב נגד בצלאל סמוטריץ'

חשוב לציין כי אם ג'ונסון יבקש להזמין את נתניהו לנאום בפני כנס משותף של שני בתי הקונגרס, הדבר ידרוש את הסכמתו של מנהיג הרוב בסנאט – שומר, שסביר להניח שיתנגד להזמנה שכזו. 

בדיווחים בתקשורת האמריקאית מדגישים כי טרם סוכמה הזמנה כלשהי, כזו שאם נתניהו יסכים לה תיתפס כנראה כ"התרסה" בפני ממשל ביידן – בדומה לנאום שנשא ב-2015 בפני הקונגרס, במסגרת ניסיונו לסכל את הסכם הגרעין בין ממשל אובמה לאיראן. "אני חושב שזה מאוד חשוב שנפגין סולידריות ותמיכה בישראל בעת הזו של המאבק העצום שלה. זו בהחלט העמדה שלנו, וננסה לקדם את זה בכל דרך אפשרית", הוסיף ג'ונסון. 

ג'ונסון ציין כי הביע בפני נתניהו את התנגדותו לנאום החריג של שומר: "אנחנו חושבים שזה לא רק פזיז מבחינתו לומר לישראל כיצד היא צריכה לנהל את ענייניה הפנימיים, בעיצומו של הסכסוך שלה, אלא גם מסוכן. לכן אתם תראו את הרפובליקנים בבית הנבחרים ממשיכים לקדם ולהדגיש את תמיכתם בישראל בתקופה הקריטית הזו". 

מנהיג הרוב בסנאט צ׳אק שומר אמר כי הוא אינו שולל את האפשרות להזמין את נתניהו לנאום בפני מושב מיוחד של שני בתי הקונגרס. בהודעה שפירסם שומר אמר: ״תמיד אברך על הזדמנות לראש ממשלת ישראל לנאום בפני הקונגרס באופן דו-מפלגתי״