האם מתקרבת עסקת חטופים בין ישראל וחמאס? ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר למשלחת ישראלית בראשות ראש המוסד דדי ברנע לצאת מחר (שישי) לקטר למפגש עם ראש ה-CIA וויליאם ברנס, ראש ממשלת קטר מוחמד בן עבד אל-תאני ושר המודיעין המצרי עבאס כמאל לקידום שחרור החטופים.

בזמן שסינוואר מכין את רשימת האסירים במו ידיו - ישראל מציבה לו תנאי חדש

בהודעה שפרסמה לשכת רה"מ נכתב כי "מפגש הבכירים יתקיים במסגרת המשא ומתן בדוחא, ומטרתו לקדם את המאמצים להשבת החטופים והחטופות". בתוך כך, הדיונים שתוכננו להיערך הערב בקבינט המדיני-בטחוני בוטלו, והם ייערכו מחר ב-10:30.

מזכיר המדינה האמריקאי בלינקן אמר כי "חמאס הגיב להצעה שגובשה ואנחנו דוחפים להגיע להסכם. קשה להגיע להסכם, אבל אפשר להגיע אליו".

גורם ישראלי המעורה במשא ומתן, בעקבות הודעת לשכת רה"מ: "אין פריצת דרך, אך יש התקדמות במגעים, הפערים מתחילים להצטמצם אך הדרך עוד ארוכה. אנחנו עוד לא לקראת".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר בתגובה לביטול הדיון בעניין החטופים בקבינט: ״אני רוצה להביע כאן מכיכר החטופים, זעזוע וכאב על ביטול הקבינט בעניין החטופים. אם זה לא פיקוח נפש מה הוא פיקוח נפש. אם זו לא קדושת החיים מה היא קדושת החיים״.

כזכור, צל התנגדות הבית הלבן למבצע צבאי ברפיח, משלחת מישראל צפויה להיפגש עם בכירים בממשל ביידן ולדון עמם באלטרנטיבות אפשריות לפעולה בעיר הדרומית ביותר ברצועה. על פי דיווח שפורסם היום (חמישי) ב"אל חדת'", ישראל קבעה לוח זמנים למבצע ברפיח שעומד על לא פחות מארבעה שבועות, כחלק מתכנית שתכלול שלושה שלבים והקמת גדר ביטחון. 

בפרסום צוין כי גובשה גם תכנית אמריקאית בנוגע לרפיח שהוצעה לישראל, וכוללת הקמת אזור בטוח ומבודד לחלוטין. התכנית, כך לפי הדיווח, כוללת עצירת טיסות של מטוסים ישראליים מעל האזור הבטוח. מזכיר ההגנה של ארה"ב, לויד אוסטין, אמר הבוקר: "שוחחתי עם עמיתי הישראלי בנוגע לצורך לשקול חלופות למבצע גדול ברפיח, תוך שימת דגש על המטרה להביס את חמאס".