אלון פנקס, לשעבר קונסול ישראל בניו יורק, שוחח היום (חמישי) עם רוני בר און וקרן ברק ברדיו 103fm והתייחס למתיחות במערכת היחסים בין רה"מ נתניהו לבין הנשיא ביידן.

"אפילו תודה לא אמרו": שרה נתניהו בביקורת חריפה על החטופים
ברגע הכי רגיש במלחמה: גוברים הסיכויים להזמנת נתניהו לנאום הקונגרס

"יש פה עוד עניין", אמר. "עד עכשיו הרפובליקנים לא ביקרו את ביידן בכלל על נושא הטיפול שלו במזרח התיכון מסיבות פוליטיות ציניות אבל לחלוטין  מובנות והגיוניות. הם ראו שהוא מדמם קולות בתוך ארה"ב ומאבד קולות בגלל תמיכתו בישראל אז הם אמרו  למה לנו להיכנס לזה? ואז בא שומר ואמר אתה מה שאמר, ואז בא וטראמפ אמר: 'יהודי שמצביע לדמוקרטים שונא את ישראל ושונא את הדת שלו' הוא בעצם פוסל 75 אחוז מהיהודים שהם באופן עקבי מאז שנות ה-30 ,לטוב ולרע, מצביעים לדמוקרטיים. והיהודים האלה מתחילים להבין שנתניהו חושב בדיוק כמו טראמפ. האינדיקציות לאורך השנים זה מה שהוא חושב".

על ביידן אמר: "זה לא נכון לייחס לו רק מניעים פוליטיים, כי התמיכה שלו בישראל היא אמתית, עמוקה, שורשית ורגשית וההתנערות שלו מהמדיניות של מר נתניהו גם היא יש לה יסוד מהותי חזק מאוד, ולא רק פוליטי, משום שהאמריקאים הגיעו למסכנה סביב דצמבר בערך, לא מיד, שנתניהו לא רק לא עושה את מה שהם רוצים אבל בצורה, שהוא עושה את זה הוא פוגע באינטרסים אמריקניים".

על איומי הפסקת הסחר בנשק של בריטניה לישראל אמר:  "אתה נטפל לבריטים בצדק, זה גם ההולנדים, הקנדים, האיטלקים. זה לא רק הבריטים, הטיעון שלהם עלוב מאוד, האמריקאים מהרהרים על זה בקול רם אבל זה הכל פוליטי. יש פה סחף, אנחנו קצת מבודדים ממנו כי אנחנו עסוקים".