יו"ר סיעת "הימין הממלכתי", השר גדעון סער, היה אמור להודיע הערב (חמישי) במסיבת העיתונאים על פרישתו מהממשלה, אך בעקבות שיחה עם ראש הממשלה נתניהו, הוא הסכים לתת עוד כמה ימים לניסיונות למצוא עבורו תפקיד - כך דווח בחדשות 12.

הדילמה האכזרית של נתניהו לגבי סער זה קצה הקרחון, האולטימטום הוא של בן גביר

עוד על פי הדיווח, נשקלת כרגע האפשרות למנות את סער למשקיף בקבינט המלחמה - מה שבפועל לא אומר הרבה, מכיוון שזהו פורום בו לא מתקבלות ההחלטות בפועל.

כזכור, כשבוע לאחר שיו"ר מפלגת 'הימין הממלכתי' גדעון סער, הכריז על פירוק השותפות עם בני גנץ, יציאה לדרך עצמאית והצבת האולטימטום בפני נתניהו, בסביבת ראש הממשלה מחפשים פתרון שיאפשר לסער ולחבריו להישאר בקואליציה. לדברי הגורמים המעורים בפרטים במעגלים הקרובים לנתניהו: "ככל שהזמן אוזל - כך גובר הלחץ. נתניהו מקיים התייעצויות עם מקורבים במטרה לייצר פתרון יצירתי שייתן מענה לדרישת סער ובד בבד - לא יוביל לפיצוץ מול בן גביר וסמוטריץ'". ובכן, לפי שעה נראה כי פתרון הקסם טרם נמצא.

בין הרעיונות שעלו בהתייעצויות: להציב תנאי לכל מי שמצטרף לקבינט מלחמה - להזדכות על התיקים המיניסטריאליים בעילה שחברות בקבינט מלחמה כרוכה בהשקעה רבה של זמן ומאמץ ולכן בלתי אפשרי בו זמנית לנהל משרד חשוב ולהיות חבר בקבינט המצומצם שכל ענייני ניהול המלחמה נמצאים בידיו. פתרון אחר שעלה ונשקל - להודיע על ביטול קבינט המלחמה הנוכחי ולהעביר את כל כובד המשקל בהליכי קבלת החלטות בנוגע למלחמה לידי חברי הקבינט המדיני-ביטחוני". חלק מהרעיונות אף הועברו לסער, בן גביר וסמוטריץ בערוצים הלא רשמיים, באמצעות שליחים למיניהם.