האם בנו של ראש הממשלה צפוי להתחיל לעבוד בתפקיד דיפלומטי? ל"מעריב" נודע כי יאיר נתניהו, שמתגורר בארה"ב בחודשים האחרונים, פנה לאחרונה לקונסוליה המקומית במיאמי, שם הוא שוהה, וביקש להיקלט כעובד מקומי מטעמה. 

לאחר שמקום מגוריו במיאמי נחשף: המהלך הבא של יאיר נתניהו
לאחר וטו של רוסיה וסין: נפלה הצעת ארה"ב במועצת הביטחון להפסקת אש בעזה

בחודש אפריל האחרון התברר כי נתניהו (32) עזב את הארץ זמן קצר לאחר שאביו פיטר את שר הביטחון יואב גלנט, צעד שלא צלח בסופו של דבר, אולם יצר גל מחאות אדיר נגד הממשלה. בחודש נובמבר, מספר שבועות לאחר פרוץ המלחמה, הגיע נתניהו לביקור קצר בישראל, ותועד כשהוא מתנדב במוקד של איחוד הצלה. לדבריו, גם במהלך שהותו במיאמי הוא עסק בפעילות וולונטרית עבור צה"ל. כעת, כך על פי שני מקורות שמקורבים לחוגים הדיפלומטיים, הוא מעוניין לתרום לתחום ההסברה הישראלי.

את שירותו הצבאי עשה בנו הבכור של ראש הממשלה בדוברות צה"ל, שם שירת במרכז ניתוח ידיעות ובקרה, בנציגות היחידה בפיקוד המרכז ובענף המטפל בתקשורת הבינלאומית. נתניהו הינו בעל תואר ראשון ביחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית ותואר שני מהמרכז הבינתחומי הרצליה בדיפלומטיה ויישוב סכסוכים. עוד הוא ציין בבקשתו לקונסוליה כי יש לו ניסיון רב בהסברה ברשתות חברתיות, שאותו הוא מעוניין לתרום לטובת המאמץ הדיפלומטי־הסברתי של ישראל.

חשיפת ''מעריב'' (צילום: מערכת מעריב)
חשיפת ''מעריב'' (צילום: מערכת מעריב)

בחודש שעבר פרסם ה“דיילי מייל" הבריטי תמונות של נתניהו, הנראה מבלה על מרפסת בדירת היוקרה שבה הוא שוהה בפלורידה, שעלות שכירתה מוערכת, על פי העיתון, ב־5,000 דולר לחודש. בכתבה נמתחה ביקורת חריפה על בנו של ראש הממשלה, שנהנה, לדברי העיתון, מאורח חיים יוקרתי בארה"ב, בזמן שבישראל מתחוללת מלחמה קשה. עוד נטען כי הוא נהנה מאבטחה צמודה של שני מאבטחי שב"כ שמתלווים אליו "כשהוא הולך לחדר הכושר, לבריכה, ובכל פעם שהוא עוזב את קומת הדירה שלו". 

עוד צוין כי נתניהו לא עובד ולא יכול להשיג עבודה, מכיוון שאינו אזרח אמריקאי, ובמקום זאת הוא "נשאר ער עד מאוחר כדי לפרסם ברשתות החברתיות פוסטים בעד אבא שלו ולריב עם יריביו הפוליטיים". עד שעת סגירת הגיליון לא נמסרה תגובה מטעם יאיר נתניהו.