מייקל אורן, שגריר ישראל בארה"ב וח"כ לשעבר, שוחח היום (שישי) עם גדעון אוקו ברדיו 103fm התייחס למתיחות בין ביידן לנתניהו וההשפעה על היחסים בין המדינות.

ישראל תאבד את תמיכת הדמוקרטים? "מתחילים להבין שנתניהו חושב בדיוק כמו טראמפ"
"אפילו תודה לא אמרו": שרה נתניהו בביקורת חריפה על החטופים

בפתח השיחה סיפר: "אני חזרתי עכשיו מכמעט חודשיים של מסע מפרך בפני קהילות יהודיות ואחרות, ורמת דיסאינפורמציה לגבי מה שקורה פה היא פשוט מחרידה. אם היו שולחים קצין בכיר מחיל האוויר, להסביר איך מתקבלת החלטה לבצע הפצצה של מטרה בעזה, שזה לא הפצצה ללא הבחנה, נהפוכו. לגבי הסיוע, מה כן נכנס, מה לא, מי אחראי למצב המשבר ההומניטרי בעזה. אנשים לא יודעים, מה שיודעים זה ההפך מהאמת".

עוד הדגיש כי "אם הוא הוזמן על ידי מפלגה אחת בניגוד לרצונה של אחרת - זה בעייתי. זה נתפס ככניסה לא כל כך מוסרית בפוליטיקה הפנימית. אם ראש הממשלה מוזמן על ידי שתי המפלגות אז זה בסדר. להגיע בהזמנה רק של מפלגה אחת - מאוד בעייתי".

באשר לקריאה האמריקאית לבחירות בישראל אמר: "הייתה תגובה גם של ראש הממשלה וגם שלי, אמרתי שזה לא מקובל. זה לא נשאר ללא תגובה, אבל התגובה לא צריכה להיות התערבות ישראלית בפוליטיקה האמריקנית. אנחנו במצב מאוד רגיש, מאוד מורגש, זקוקים לאמריקנים להטלת וטו במועצת הביטחון כנגד ניסיונות חוזרים ושניים לכפות הפסקת אש. גם נושא התחמושת, צריך לשחק חכם - לא רק צודק".

"גם ללא תחמושת אמריקנית נמשיך להילחם, אפילו באבנים ומקלות. זו מלחמת קיום פה. דווקא לאמריקנים יש אינטרס לספק לנו נשק מדויק. יש להם אינטרס, ולכן הנשק המדויק ממשיך לזרום אלינו אבל הלחץ על ביידן, וצריך גם להתחשב בו, הוא משלם מחיר פוליטי", סיכם. "הוא תחת לחץ די אדיר, הוא לא ויתר עד עכשיו על הנושא של ההתנגדות להפסקת אש בלתי מוגבלת".

עריכה: שני רומנו 103fm