שרון שרעבי, אחיו של יוסי שנהרג בשבי ושל אלי שרעבי שעדיין חטוף בעזה, שוחח היום (שישי) עם אריה אלדד ורון קופמן ברדיו 103fm והתייחס לסערה שעוררה אשת רה"מ שרה נתניהו, לאחר שפורסמה הקלטה בה היא נשמעת אומרת כי "ראית כמה חטופים החזרנו? אפילו תודה לא אמרו לנו". 

החטופים ששבו מגיבים לשרה נתניהו: "סליחה שנחטפתי"
המתיחות עם ארה"ב תביא לסיום המלחמה? "ביידן נמצא תחת לחץ אדיר"

בפתח דבריו התייחס שרעבי להתקדמות במגעים לעסקת חטופים: "אני נפגשתי גם בארה"ב וגם בלונדון, פגשתי את ראש המשא ומתן הקטארי, את השגריר הקטארי בוושינגטון. פגישות מורכבות, אני לא פוליטיקאי, אז אני יכול להתבטא בצורה חופשית.

אמרתי לקטארים שמצד אחד הם קונים קבוצות כדורגל וזה נחמד כדי לקבל לגיטימציה במערב, אבל מצד שני אנחנו לא שוכחים שהם בעצם מימנו מנהרות טרור בעזה וגם טילים. אנחנו מבינים שזה הכובע של הקטארים כרגע, ואם הקטארים לא הולכים ומשמשים כמתווך אמיתי לעסקה של השבת החטופים, אז הלגיטימציה במערב כנראה תלך ותסתיים, עם כל הכסף שלהם. כמובן שהם הכחישו כל קשר".

שרעבי המשיך והבהיר כי "הם אומרים שהעמדה שישראל מציגה במשא ומתן מאוד קשוחה, שלא מאפשרת התקדמות. מאחר שאני לא יושב במשא ומתן אני לא יודע להגיד אם זה נכון או לא נכון, אבל זה לא ממש מעניין אותי מה הקטארים אומרים. בסופו של דבר, 167 ימים שהחטופים לא בבית. זו השורה התחתונה. אז עם כל הכבוד, שורה תחתונה - לא השגנו את היעד הכי חשוב של המלחמה הזו - השבת החטופים".

"אני רוצה להאמין שכל אחד בממשלה הזו פועל למען השבת החטופים ועושה הכול. נכון שיש לזה דרך, אם הדרך היא דרך שאומרת באמצעות כוח צבאי ולחץ צבאי על הכיפאק, בסופו של דבר בואו נזכור - כוחות צה"ל היקרים שפועלים בצורה הרואית במערכה הזו, בנושא של החטופים, בצורה הזו של הלחץ הצבאי שחררנו רק שלושה. בתמרון מדיני שחררנו כ־106 חטופים. נכון שיש דרך להביא ולהשיג תוצאות במשא ומתן, אבל הזמן הזה הוא יקר", הדגיש.

נוסף על כך, ביקר שרעבי את אמירותיה של שרה נתניהו, רעייתו של ראש הממשלה. "כשנחתתי מוושינגטון כבר הספקתי להיות בכותל אתמול יחד עם שרה. אני רוצה להאמין שגם שרה וגם בצלאל סמוטריץ' נפלו בלשונם באמירות שלהם כלפי החטופים. אין לזה מקום בחברה הישראלית, בטח שאני כאזרח פשוט שחטפו את האחים שלי, שההסכם של ממשלת ישראל עם אזרחיה הופר בשבעה באוקטובר, לא אני זה שצריך להגיד תודה, אני מצפה שיגידו סליחה".

אני רוצה להאמין שלא הבינו את דבריה של שרה בצורה נכונה, ואם זו אכן האמירה שלה - אני חושב שהיא נפלה בלשונה ומצפה שהיא תיקח אחריות ותתקן את זה", סיכם. "אנחנו בשעה שנדרשת מאיתנו אחריות, ובטח בחוסן הערכי והחברתי של העם הזה. הניצחון שלנו הוא לא רק בהשבת החטופים או מיטוט החמאס, הניצחון שלנו מתחיל קודם כול באחדות ישראל. אני מצפה מכל חלקי העם, לרבות מנהיגיו, שיקח אחריות בנושא ויפעל".

עריכה: שני רומנו