אנה ברסקי, הכתבת המדינית של 'מעריב', שוחחה היום (שישי) עם אריה אלדד ורון קופמן והתייחסה למו"מ באשר לעסקה נוספת לשחרור חטופים ויציאת ראש המוסד לדוחא שבקטאר כחלק מהמשך השיחות. 

תמיכה מכיוון לא צפוי בשרה נתניהו: "אני רוצה להאמין שהיא נפלה בלשונה"
ייפגש עם משפחות החטופים וקבינט המלחמה: בלינקן נחת בישראל

"יש שתי גרסאות, האופטימית טוענת שככל הנראה אם אנחנו רואים שוב מפגש של ארבעת האנשים המרכזיים, אותם אופטימיים טוענים שככל הנראה אנחנו מתקרבים לעסקה. המציאותיים טוענים שהסיפור הוא קצת הפוך, כי הרי האמריקנים מבינים שאין חלופה לרפיח", אמרה ברסקי.

עוד ציינה כי "רק אתמול בערב ראינו את מועצת האיחוד האירופי שמוציאה הצהרה בקשר למצב במזרח התיכון ובמרכז עומד עניין רפיח, הם קוראים להימנע מהפעולה ברפיח. לכן האמריקנים מבינים שהדרך הכמעט יחידה למנוע את הפעולה הישראלית ברפיח זו עסקת חטופים שכרוכה בהפסקת אש".

לדבריה, "הנקודה של הלחץ הבינלאומי ההולך וגובר זה אמיתי, המעגל מצטמצם מול עינינו. קנדה מאיימת על הפסקת אספקת הנשק. ברור שזה כיוון לא טוב. מצד שני, הנציגים שבדרג המדיני טוענים שללא פעולה ברפיח לא נגיע ליעד הסופי שזה מיטוט חמאס. זה גם מה שגלנט צפוי לומר בתחילת שבוע הבא. בקשר למחיר שישראל עלולה לשלם, אני רוצה להזכיר, זו לא הפעם הראשונה שאנחנו נתונים ללחצים מצד הידידות הגדולות שלנו".

"כמה זמן עוד נותנים לרפיח?", תהה קופמן, וברסקי השיבה: "מה שאני שומעת זו אמירה מאוד נכונה בעיניי, שככל שהזמן עובר טווח האפשרות שלנו לפעול ברפיח כפי שאנחנו רואים לנכון מצטמצם. מצד שני, כן, מקסימום, וזה גם מה שנתניהו אומר לאמריקנים, נפעל לבד".

עריכה: שני רומנו