ברקע המשך המשא ומתן בין ישראל וחמאס, הערב (שבת) מפגינים אלפים בעשרות מוקדים בארץ בקריאה לממשלה לחתום על עסקה ולשחרר את החטופים. בדרך בגין בתל אביב הבעירו המפגינים אש, ומפגין אחד נעצר בחשד להדלקת צמיג. במוקד נוסף של ההפגנות, בצומת ההלכה, נעצרו שישה מפגינים, בהם שני פעילים בולטים ב"אחים לנשק".

יאיר גולן הגיע למוקד המחאה בצומת כרכור ונאם: "כמה אפשר לעסוק בך כאשר המדינה מתדרדרת אל פי תהום, החטופות והחטופים נמקים בשבי חמאס, הטובות שבחברותינו ברחבי העולם מפנות לנו עורף, העקורים טרם שבו לביתם, חורבות ההרס בדרום ובצפון עדיין לא שוקמו, נרצחות ונרצחים עדיין קבורים בקברים זמניים רחוקים מהבית שהפך למלכודת מוות".

הפגנות נגד הממשלה בתל אביב (צילום:  אריק מרמור, פלאש 90)
הפגנות נגד הממשלה בתל אביב (צילום: אריק מרמור, פלאש 90)

"כמה אפשר לעסוק בך, כאשר המדינה האהובה שלנו הופכת בעיני העולם למדינת עולם שלישית, לא ליברלית, לא דמוקרטית, לא חופשית.  אין ברירה! נעסוק בך עד שתלך. עד שתלך ותשחרר את המדינה. עד שנצא לחופשי, נחזיר את הביטחון ונוכל לנשום. לחיות. להחזיר את התקווה", הוסיף.

אחרי ה-7 באוקטובר: האם דעת הקהל בעולם הערבי על חמאס השתנתה?

כזכור, השבוע דווח כי על פי המתווה המוצע בין ישראל לחמאס, יכלול השלב הראשון שחרור של הנשים, הילדים, הקשישים והחטופים החולים - תמורת 700 עד 1,000 אסירים פלסטינים. כמו כן, דווח ברויטרס כי ההצעה כוללת שחרור של חיילות. בנוסף, חמאס הציע להסכים על תאריך להפסקת אש כוללת לאחר השלב הראשון של חילופי השבויים, וכן לקבוע דד-ליין לנסיגת כוחות צה"ל מרצועת עזה לאחר השלב הראשון של חילופי השבויים.

במהלך ההפגנה, המשיכו המפגינים ללכת ברחובות הסמוכים ולהבעיר מדורות ברחבי העיר. במהלך הפרות הסדר נעצרו 12 מפירי סדר שהבעירו מדורות ונתפסו בחזקתם חומרי בערה וצמיגים, בנוסף, נרשמו 21 דוחות על סך 1,000 שקלים בגין הפרעה לתנועה. כלל הכבישים נפתחו לתנועה.

המדורות בהפגנה. קרדיט: דוברות המשטרה (צילום :דוברות המשטרה)

התמונה בכתבה פורסמה לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]