שר החינוך יואב קיש תקף הערב (שבת) בחריפות את התכנית "אולפן שישי", המשודרת בימי שישי בערב בערוץ 12, לאחר הכתבה ששודרה תחת הכותרת "פרס ישראל בזגזוג: מה קרה לעמדות של יואב קיש" ו"כך הפך יואב קיש מלוחם לשוויון בנטל ליקיר החרדים ומשפחת נתניהו".

שר החינוך כתב בחשבון ה-X שלו: "אתמול "זכיתי״ לבמה מפוארת באולפן שישי. מדובר במהלך מתואם עם ״אחים לנשק״ שנעשה בהתאמה להפגנה שנערכה בסמוך לביתי, שלא כחוק ותוך הדלקת מדורה באמצע רחוב מגורים. כל זה לא משנה, מה שחשובה היא האמת. אין אפילו אחד מכל המרואיינים בכתבה שהיה איתי בקשר ב20 השנים האחרונות, וכולם מרואיינים מטעם. כולל "הטייס" שהוא פעיל במחאה שאף הודיע שהוא מסרב לשרת ומעולם לא היה חבר שלי ולא היה איתי בטייסת".

יואב קיש (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
יואב קיש (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

"לכן, חשוב לי לחלוק את האמת. האמת היא שאחרי שרות מילואים השתחררתי בגיל 51. היום הבן שלי לוחם בקבע, ביתי בקבע בחיל מודיעין ובן נוסף שלי התגייס עכשיו לאחר שנת שירות. אני רואה בשרות זכות גדולה וחובה לאומית. יש דבר אחד ששניתי דעתי בו (אחרי 12 שנים) והוא שהיום אני חושב שלא יהיה ניתן לגייס חרדים בכפייה, זה פשוט יכשל. מלבד זאת בכל הכנסות שכיהנתי בהן תמיד הייתי מהלוחמים המובילים לשיויון בנטל. אז מה כן? המציאות במדינת ישראל השתנתה בשבעה באוקטובר והצבא שרצה להיות צבא קטן הבין שחייבים כוח אדם. בעבר, הצבא לא רצה ולא פעל אקטיבית לגיוס חרדים היום המצב הוא אחר".

"אנחנו חייבים לפתוח מסגרות גיוס נוספות ולפעול לשילוב החרדים בצבא. זה אפשרי. ישנם אלפי צעירים חרדים שאינם לומדים בישיבות והצבא חייב לגייס אותם, על זה אין ויכוח גם עם הציבור החרדי. אסור להיות לעומתיים ולחפש את המפריד בתוכינו. ההיפך, יש לנו עכשיו הזדמנות גדולה לתקן. תמיד יהיו קיצוניים שאיתם לא נצליח לבנות גשר אבל הרוב הגדול חייב לפעול ולעבוד ביחד. בלי שנאה ובלי ריב אחים, יש לנו שונאים בעזה שאיתם אנחנו נלחמים ואותם נכה וננצח ביחד. רק ביחד. את אש השנאה שביננו צריך לכבות. אנחנו עם אחד שנלחם על עתידו אסור לנו ואין לנו את האפשרות לחזור לשיח של ה6.10. מתפלל ומקווה לחזרת כל החטופים ולשלום חיילנו שנלחמים בעזה ובצפון. שבוע טוב וחג פורים שמח".

בכיר בחדשות 12: "הטענה של קיש שהכתבה שודרה במהלך מתואם עם גורם כלשהו היא שקר וכזב. עוד הוכחה שקיש של פעם היה מתבייש בקיש החדש".

כזכור, שר החינוך יואב קיש הודיע כי החליט לחזור בו מהחלטתו שלא להעניק את פרסי ישראל בכל הקטגוריות מלבד "תקומה". "בהינתן המצב בו הייעוץ המשפטי לא מגן על עמדתי בבית המשפט, ועל מנת שלא לייצר ריב ומדון מיותר כאשר התוצאה בהיבט המשפטי ברורה וידועה מראש, בחרתי לשנות את ההחלטה הראשונית ולהעניק את פרסי ישראל בקטגוריות השונות, לצד הענקת פרסי התקומה, ביום העצמאות הקרוב. לכל ברור כי אין לנו את המותרות לוויכוחים נוספים מיותרים בתוכנו, והשאיפה שצריכה להיות לכל אחת ואחד מאיתנו היא לאחדות נרחבת", אמר אז.