בראיון שנתן עו"ד אבי כאלו, ראש מחלקת שבויים ונעדרים באמ"ן לשעבר ל103FM, דיבר על אופי הדינמיקה המתגבש ונרקם בימים אלו באשר לעסקת החטופים: "נראה שיש פה איזושהי דינמיקה שלא ראינו קודם, גם לא בעסקת הפעימות, וזו האפקטיביות הזאת של המתווכים. העובדה שהאמריקנים קובעים מחירון ולכאורה כולם מתיישרים אליו בצורה כזו או אחרת, אלה דברים שלא ראינו בעבר וטמון בהם ערך רב, לפחות באופן שמגביר את הסבירות גם לדינמיקה טובה יותר ואולי גם בהמשך להבנות, הגם שהדרך לפי גורמים ישראלים עדיין ארוכה".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

כאלו מציג את ישראל כבעלת נכונות להגיע ליעד, לפחות על פי הפרסומים האחרונים: "יש איזושהי התגמשות ישראלית ויש נכונות ללכת כאן לתהליך, הייתי אומר במונחים שלנו - לחצות את הרוביקון, כי פעם ראשונה שישראל שמה על השולחן, לפחות למיטב ידיעתי מהפרסומים, את הנושא של אסירים עם דם על הידיים. יש נכונות כבר לחמישה אסירי עולם בתמורה לכל חיילת, בניגוד כמובן לעמדה של חמאס שדרש הרבה יותר, אבל אלה סימנים מעודדים שיש בהם סוג של אינדיקציות חיוביות לתהליך".

חרף זאת, הוא שם את הדגש על הבעייתיות המורכבת בסוגיית היום שאחרי: "אפשר לומר שהעובדה שישראל לא תכננה באופן מיטבי את היום שאחרי מביאה לזה שהיכולת שלה להפעיל מנופים היא מוגבלת בהקשר הזה. אם ישראל הייתה באה עם דיון רחב יותר, הוליסטי, עם אמירה משותפת עם המערב, עם חברותיה במועצת הביטחון לגבי היום שאחרי, בוודאי שהדבר הזה היה יכול להיות מנוף בתהליך, אבל זה כמובן רכיב שאנחנו די רחוקים ממנו בשלב הזה".