יומיים לאחר מתקפת הטרור הקשה ברוסיה, במהלכה לפחות 130 אנשים נהרגו וכ-100 נפצעו, והעולם עדיין מנסה להבין את משמעויות האירוע הנורא, מה הוביל אליו ומה הוא אומר לגבי העתיד. חברת הכנסת לשעבר ועיתונאית ישראלית בשפה הרוסית נינו אבסדזה התראיינה הבוקר (ראשון) לרדיו 103FM ונתנה את הפרשנות שלה לאירועים, להתנהלותו של פוטין ואיזה השפעות יש לפיגוע הזה על מה שקורה בישראל.

המשא ומתן בקטאר: הפשרות - והקו האדום של ישראל בדרך לעסקת החטופים

כך היא אמרה: "בעולם זה נתפס כמובן כפיגוע נוראי של דאעש, אבל זה עדיין לא משנה את הדעה כלפי ישראל וזו הטרגדיה ללא שום ספק. דאעש עשו את זה גם באיראן, הם עשו את זה עכשיו ברוסיה, לפי דאעש עצמו, העולם המערבי והאמריקנים. הרוסים בינתיים לא אומרים את המילה דאעש ופוטין שתק 19 שעות, לא פנה לעם שלו, ואחרי 19 שעות, מה שהוא אמר שאף אחד מתוך התוקפים לא היו אזרחי רוסיה, שזה כנראה נכון ואז אמר שחיכו להם והכינו להם מסדרון באוקראינה. הוא בעצמו מפנה אצבע מאשימה כלפי אוקראינה". 

לשאלה "מה ההיגיון של דאעש?", אבסדזה השיבה: "קצת קשה למצוא את ההיגיון. הייתה תיאוריה מאתמול שדאעש נוקם על מה שהרוסים עשו בצ'צ'ניה, אחרי זה יש לו עוד סיבה בגלל מה שהרוסים עשו בסוריה, הרי בסוריה הם נלחמו נגד דאעש ועזרו לאסד, אבל כל זה היה בעבר. להגיד כעת שזה היה המומנטום שבגללו דאעש נזכר עכשיו ברוסיה, זה קצת קשה, אבל באמת קשה. אי אפשר למצוא סיבה אמיתית למה הם עשו את זה דווקא עכשיו, דווקא ברוסיה. מה מעניין? שבועיים קודם, השגרירות האמריקאית הזהירה את הרוסים שיש הכנות לפיגוע שכנראה יכול להיות באחד הקונצרטים הגדולים והרוסים הגיבו שזה נשמע להם משהו לא רציני כי אין שום דבר קונקרטי, אבל היו אזהרות. הן הופיעו גם באתר של שגרירות ארה"ב במוסקבה, שם היה כתוב שהסבירות היא לא סתם גבוהה, היא כמעט ודאית - אף אחד לא התייחס".

פעילי דאעש בסוריה (צילום: רויטרס)
פעילי דאעש בסוריה (צילום: רויטרס)

עוד היא הוסיפה: "אבל אני רוצה להזכיר לכם עוד משהו שקשור לדאעש - לפני בערך שלושה שבועות - חודש הרוסים הודיעו שהם עצרו כמה חברים של דאעש שתכננו לעשות פיגוע בבית כנסת במוסקבה ודי פקפקנו בזה, חשבנו שפוטין עושה את זה לפני הבחירות בגלל שהוא רוצה לזכות גם בקולם של האזרחים היהודים ברוסיה, והנה, כנראה שיש משהו שאף אחד בעולם לא יודע כרגע למצוא איפה הנקודה. קמלה האריס אתמול אמרה שהאסלאם הקיצוני ודאעש זה האויב המשותף, אבל זה לגמרי בעצם לא מקרין על הסיטואציה אצלנו".