ח"כ מהמחנה הממלכתי והשר לשעבר אלון שוסטר שוחח הבוקר (ראשון) עם גדי נס ברדיו צפון ושיתף אותו בתחושותיו כתושב הדרום, איך הוא רואה את הלחימה מול חמאס וגם מה הוא חושב על מתווה הגיוס לחרדים. בדבר אחד השר לשעבר בטוח לחלוטין: "אנחנו צריכים להגיע לבחירות בהקדם".

השלום עם מצרים והאויבים מסביב: הכניסה לרפיח עלולה לסכן את ישראל עד מעל הראש | יצחק בריק

על חייו כתושב הקיבוץ מפלסים, אשר הותקף ב-7 לאוקטובר, הח"כ שוטסר סיפר: "נשארתי לחיות בביתי, ואשתי חזרה לפני חודשיים, ו-150 מתושבי קיבוץ מפלסים נמצאים, מתוך 900, זה אומר שרבים לא חזרו. לא כל משפחה יכולה לקבל אחרי הטראומה הענקית הזאת את המציאות, למרות שהמציאות האובייקטיבית משופרת לעין ערוך".

על חמאס, השר לשעבר אמר כי: "הם היו יריב קשוח אכזרי, אידיאולוגי ואנחנו מעמידים את מלוא תעצומות הנפש שלנו, ואת הבריתות האסטרטגיות שחס לנו מלפורר, משום שהחיים שאחרי זה לא רק בעזה אלא גם בישראל. אני מאמין ומשוכנע שנגיע להסדר שיניח את דעתנו. השלב הראשון המרכזי הוא החזרת הישראלים והישראליות".

לגבי הלחימה ועל היום שאחרי, כך הח"כ שוטסר רואה את התמונה: "צריך לומר כשמדובר בלחימה בלתי מאוזנת לא פרופורציונלית, כאשר לא מדובר בגדוד טנקים מול טנקים שם כאשר צבא מול צבא אנחנו לא מצליחים להביס אותם. כשמדובר על חוליות קומנדו קטנות, או גרילה, על טרור מכוון לצבא זה כמובן הרבה יותר מסובך, אבל אנחנו גם אם דברים מסובכים יודעים לעבוד, אני מקווה שברצועה אנחנו אכן נגיע למציאות שבה נצליח למגר את השלטון הצבאי והאזרחי, אבל כמובן שהמשימה שלנו כרגע היא לייצר את החלופה. לא להיבהל כאשר יהיו פלסטיניים מקומיים, כולל עם קשרים כאלה ואחרים שינהלו את העניין יחד עם ארה"ב ומדינות סוניות מתונות. זה מה שאנחנו צריכים לעשות, ולא לריב עם ארה"ב ריב מטופש באמצע המאבק הרב- זירתי".

עוד הדגיש השר לשעבר: "אנחנו נכנסו בגלל המלחמה, כדי להחזיר את החטופים, כדי למנוע מחיזבאללה למנוע את זממו. וכדי לפרז ולשקם את עזה אחר כך. אנחנו לא נהיה כל התקופה. אנחנו צריכים להגיע לבחירות בהקדם".

על מתווה הגיוס לחרדים אמר: "מתווה הגיוס הוא חיוני עד ה-6 באוקטובר, והוא מצרך חיוני ביותר, קודם כל כי צריכים בחורים ובחורות מכל העדות, האמונות והנטיות. משום שחסרים לנו. ומשום שאנחנו מוכרחים להפסיק את התחושה הקשה הבלתי נסבלת של מחצית הציבור שהם, אנחנו, נושאים בנטל לבדנו. אני יכול להיות אמפתי ולהבין שאחינו החרדים מאמינים שבכוח הלימוד והתפילה הם נותנים את תרומתם, אבל זה לא מספיק. אני יודע שאפשר להיות יהודים עמוקים מאמינים גם כאשר אוחזים ברובה, או במכשיר הקשר".

עוד הוסיף בנושא: "עד לפני לא מעט שנים חלק עצום מהחרדים שירתו. מה שאני מציע זה לאותם אלפים שמבינים ורוצים להפעיל את השפעתם בקהילות אני חושב שאנחנו צריכים להגיע למתווה שלא יעסוק במדנים. אחר כך כל אחד ימצא על פי צרכי הצבא, כשהצבא יכול לקחת את החרדים באופן שהוא עושה גם היום ביחידות לוחמות, יחידות משרתות, טכנולוגיות, וכמובן לצוותי חירום, הצלה וחסד שאנחנו זקוקים להם לשיפור תחושת הביטחון, והסולידריות במדינה שלנו".