רשת ה-BBC מואשמת בסיקור בעל הטיה אנטי-ישראלית והסתה אנטישמית ע"י הפרלמנט הבריטי, לאחר שפירסמה ב-12 למרץ דיווחים על פיהם חובשים ורופאים עזתיים מעונים ע"י כוחות ישראליים. מניתוח ממצאים שנעשה בעיתון ה-Daily Mail, נמצא כי שש עדויות (מתוך שמונה סה"כ) שנמסרו מטעם הרופאים שרואיינו ב-BBC, הושמעו שוב ושוב בתצורות ובניסוחים דומים ברשתות החברתיות בעבר, מה שמאמת אותם כתומכי חמאס נלהבים.

לאחר שורת התבטאויות נגד ישראל: ה-BBC ישדר סרט על הטבח במסיבת הנובה

בין העדויות והדיווחים המטרידים שהתגלו בממצאים, הייתה זאת של ד"ר אמירה אל-אסולי, רופאה בבית חולים נאסר, שדבריה עמדו בחזית הסיקור של הרשת הבריטית: "אלוהים, הגן על לוחמי הג'יהאד שלנו. הרוג את היהודים", אמרה. בשבעה באוקטובר דאגה אל-אסולי לפרסם תמונה ובה אדם מת, שהתברר מאוחר יותר כמואשם בפלישה לישראל. רופא אחר, חתאם רבא, שיבח מחבל שפוצץ ב-1978 אוטובוס ובו 38 אזרחים ישראליים, מתוכם 13 ילדים, וכינה אותו 'שהיד' ו-'קדוש'. רופא נוסף, אחמד אבו סבחה, דיווח שישראלים שברו את ידו, לאחר שב-2021 פירסם סרטון פרו-חמאס שקרא לנקמה ב"יהודים שחיללו את ירושלים".

משרדי ה-BBC (צילום:  REUTERS/Hollie Adams)
משרדי ה-BBC (צילום: REUTERS/Hollie Adams)

זאת ועוד נמצא כי שני עיתונאים שעבדו מטעם הרשת סימנו 'לייק' לפוסטים שתמכו וחגגו את ההתקפות בישראל.

אנדרו פרסי, חבר בפרלמנט, מסר: "נראה שה-BBC לא מסוגל להעריך שחמאס ורשת הטרור שלהם חדרו לכל היבט בחיי עזה, אפילו למורים ולאנשי רפואה, שחלקם סייעו בהתקפות השבעה באוקטובר ובלקיחת בני ערובה. חייבת להיות חקירה מלאה של כישלון ה-BBC. הסיקור שלהם מלבה שנאה ואנטישמיות. יש לתת עליהם דין וחשבון״. חבר פרלמנט אחר ציין: "חמאס מובילה את ה-BBC באף".

בשבוע שעבר נחקר מנכ"ל ה-BBC, טים דיווי, ע"י הוועדה הנבחרת לתרבות על תפיסת ההטיה בסיקור ה-BBC. כשביקשו מטעם עיתון The Daily Mail מששת העדים להגיב על ממצאיהם, לא נמסרה אף תגובה.

מטעם דובר ה-BBC נמסר: "אנחנו עומדים מאחורי העיתונות שלנו. סיפקנו מספר תיאורים ממקור ראשון, ציינו מקורות עצמאיים, שיתפנו ראיות ויזואליות, תוך עבודה בסטנדרטים הגבוהים ביותר של עיתונאות".