שר החוץ ישראל כ"ץ ציין היום (ראשון) אבן דרך משמעותית מאז כניסתו למשרד החוץ בחודש ינואר האחרון, לאחר שחשבון ה-X שלו צבר מאה אלף עוקבים. בתקופה שבה ישראל נמצאת בבידוד מדיני כבד ובסכנה לאבד את בנות בריתה הוותיקות ביותר, במשרד החוץ בחרו לפרסם הודעה חגיגית לפיה: "אלפים תומכים במדיניות החוץ של ישראל ומביישים את תומכי הטרור".

רמז לבאות? אירוע אירוויזיון בלונדון בוטל "בגלל השתתפות ישראל"
ללא הסיוע הצבאי הנוסף לישראל ואונר"א: אושרה הצעת התקציב בארה"ב

פוסט זה שאולי היה זוכה לתגובות פושרות בימים שבשגרה, גרר סערת רשת. העיתונאי המדיני ברק רביד (וואלה!) תקף: "אני מסקר את משרד החוץ עוד מעט עשרים שנה. כזה פרסום פוליטי ופתטי בהודעה רשמית של משרד החוץ לא ראיתי. בושה גדולה לכל מי שלקח חלק בשימוש הזה במשאב רשמי של מדינת ישראל לצורך פולחן אישיות והאדרה עצמית. איך יעשו הסברה אם מתעסקים בפוליטיקה?".

הקומיקאי והתסריטאי רועי עידן כתב "איפה אני נרשם לחמאס?", גולשת אחרת כתבה: "אתם כמו הדוד שעושה לנו בושות ליד אחרים", ואחת נוספת הוסיפה: "אתה לא בריטני ספירס, לאף אחד לא איכפת".

עם זאת, בין התגובות הזועמות ניתן היה למצוא גם כמה תגובות תומכות – מרביתן מאזרחי העולם הגדול. משתמשת בשם OYINLOLA מניגריה בירכה: "מזל טוב", מריה פטרישיה מאירלנד כתבה "תבורך ישראל" ומשתמש בשם ŰĞØF הסכים כי מדובר ב"הישג אדיר". לפוסט שפרסם משרד החוץ, אגב, כ-300 לייקים בלבד. אכן, הישג מדיני חסר תקדים.

לאחר התגובות המבקרות והמלגלגות, פרסם כ"ץ הודעה בה כתב "ביקשתי מאנשי משרד החוץ למחוק את ציוץ הברכה שבירכו אותי עם הגיעי ל-100 אלף עוקבים ברשת ה-X (טוויטר לשעבר). הכוונה טובה והכלי חשוב במערכת ההסברה, אבל המעשה מצד מי שכפופים אליי אינו נכון ומיותר".