ח"כ מתן כהנא מהמחנה הממלכתי התראיין היום (ראשון) לתכניתם של בן כספית ואריה אלדד ברדיו 103FM. הוא שוחח עמם על יחסי ישראל ארה"ב, על המשך הלחימה, על חוק הגיוס והחוק להארכת שירות החובה וגם למה חשוב להיכנס לרפיח ולמה מפלגתו תמשיך להישאר בממשלה.

לקראת יציאה מהממשלה? ח"כ מהמחנה הממלכתי: "זה השלב בו נסכם על תאריך לבחירות"
האריס נגד נתניהו: "מבצע ברפיח יהיה טעות, עלול להשליך על היחסים עם ישראל"

שופטי בג''ץ בדיון בעתירות נגד חוק הגיוס (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
שופטי בג''ץ בדיון בעתירות נגד חוק הגיוס (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"הטיוטה של חוק הגיוס היא פשוט בושה וחרפה. כשאנחנו בעת לחימה, מילואימניקים קורסים - הם מפרסמים מתווה שנותן עוד יותר פטורים מגיוס לחרדים ובאמת שאין כבר מילים", התבטא באשר לחוק שיעלה להצבעה. "אני מאמין שאחרי שתהיינה בחירות תקום ממשלה בראשות גנץ ואני כמובן מזמין חרדים להצטרף לממשלה הזו, אבל ברגע שהיא לא תהיה תלויה בהם אנחנו נוכל להעביר חוק הוגן וראוי. כרגע, לא מבינים שהלוחמים שלנו נלחמים ברגעים אלו ממש", התרעם.

גנץ הציג את מתווה הגיוס של המחנה הממלכתי (צילום :דוברות המחנה הממלכתי)

כשנשאל מה יקרה אם החוק לא יעבור והאופוזיציה תפיל אותו, ענה כי "אני כאזרח ששירת וילדיי משרתים - המינימום זה שתהיה הוגנות ואם אדם מחנך את ילדיו לא לשרת לפחות לא תוכל לקבל כסף ממדינת ישראל. אם עכשיו נעביר את החוק שהציע המחנה הממלכתי, החרדים יצטרפו בקצב מהיר יותר כי אנחנו ראינו שבעקבות המלחמה הסנטימנט של החרדים כלפי הצבא עלה והתחזק".

תרגיל צבאי בצפון (צילום:  Michael Giladi/Flash90)
תרגיל צבאי בצפון (צילום: Michael Giladi/Flash90)

על כוונת הארכת השירות הסדיר שוב, אמר כהנא: "אני אומר לך שלשמחתי בליכוד יש מספיק חברי כנסת שלא יצביעו בעד חוק הזוי כל כך. אנשים לא יהיו מוכנים לקבל באופן אוטומטי את התקדימים של המפלגות החרדיות. אני יודע שיש בליכוד מספיק ח"כים ערכיים". על מעמדנו הבינלאומי ויחסינו עם ארה"ב, ציין: "מצבנו המדיני הוא באמת בלתי נתפס כי זה נראה כאילו נתניהו עושה כל מאמץ לריב עם ארה"ב וזה גרוע מאוד. אני חושב שהיו כמה אבני דרך שהרסו לנו אבל בסוף אנחנו נמצאים במלחמה הכי צודקת שיש".

בנימין נתניהו, בני גנץ. הישיבה על הגדלת התקציב, מרץ 2024 (צילום: מארק ישראל סלם)
בנימין נתניהו, בני גנץ. הישיבה על הגדלת התקציב, מרץ 2024 (צילום: מארק ישראל סלם)

כשנשאל האם לא מיצו את הישיבה בממשלה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ענה: "בסוף השאלה של הישארותנו בממשלה היא באמת לא פשוטה, כי אנחנו באמת לא מרוצים מהרבה דברים שקורים. מצד שני אנחנו מבינים שהסיכוי לעסקת חטופים בלעדינו היא קטנה ואנחנו צריכים כל יום לשאול את עצמנו, לא חשוב שאנו עדיין בממשלה". עוד הבהיר כי "בלי רפיח אנחנו לא יכולים לסיים את המלחמה הזו. צריך לראות שיש את כלל התוכניות לטיפול באוכלוסייה, אבל יש לעשות את זה".

מתן כהנא, בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מתן כהנא, בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)