על אף הביקורת הרבה, ראש הממשלה בנימין נתניהו לא צפוי לוותר על הניסיון להעביר את חוק הגיוס במתכונתו הנוכחית, כך דווח הבוקר (שני) בכאן רשת ב'. כמו כן, נתניהו אף שלח מסר לחבריו בליכוד שנעים באי נוחות בסוגיה, לפיו ללא העברת החוק, הממשלה לא תוכל לכהן עוד לזמן רב. 

הדדליין שהציב סער מתקרב: האם בליכוד למדו מפרישת ליברמן?
במחנה הממלכתי תוקפים את נתניהו: "עושה כל מאמץ לריב עם ארה"ב"

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ, התייחס אתמול לסערה סביב טיוטת חוק הגיוס החדש, ואיים כי ככל שהחוק יעבור הוא וחברי סיעתו לא יוכלו להמשיך להיות חברים בממשלה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן (צילום :איתי בית-און / לע״מ, סאונד: יחזקאל קנדיל / לע״מ)

״חוק הגיוס כפי שמגבשת הממשלה, הוא כשל ערכי חמור שיביא לקרע עמוק בתוכנו, בשעה שאנו צריכים להילחם ביחד מול אויבינו", אמר גנץ בפתח דבריו והוסיף: "אנו פועלים כדי שחוק כזה לא יעבור במתכונת הזו. לא נוכל להסתכל בעיניים ללוחמים שנמצאים בגבולות ומעבר להם, ומתבקשים להאריך את שירותם. לא נוכל להישיר מבט לחיילי המילואים שעוזבים מאחור משפחה ועסקים. העברת חוק כזה היא קו אדום בשגרה, ובעת מלחמה כמו מתנוסס מעליה דגל שחור".

"העם לא יוכל להשלים איתה, הכנסת לא תוכל להצביע בעדה, וחבריי ואני לא נוכל להיות חברים בממשלת החירום אם חקיקה כזו תעבור בכנסת ותיכנס לספר החוקים של מדינת ישראל, באופן שיפגע באחדות ובביטחון המדינה בכלל, בזמן מלחמה בפרט", ציין.

עוד אמר: "אני קורא לשרי הליכוד וחברי הכנסת - השמיעו קולכם, אל תישאו את אות הקין הזה. אני פונה למנהיגי המפלגות החרדיות כמי שאין לו ספק בחשיבות לימוד התורה ושימור מורשת ומסורת ישראל - אל תנסו להעביר חוק לא נכון, שהעם כולו לא יכול לשאת. זה לא יעבור, וזה יפגע קודם כל בחברה החרדית, שגם בשמה ובשבילה, עלינו לקדם פתרונות שיביאו להגדלת ההשתתפות בשירות המדינה והעם".