חבר הכנסת חנוך מילביצקי התראיין הבוקר (שני) ב-103FM, ונשאל בנוגע לחוק הגיוס שמעורר סערה. "אני לא מאמין שטיוטת החלטת הממשלה כפי שפורסמה היא החוק שיעבור בסופו של דבר. לא אני כתבתי את זה, יותר מזה, אף אחד לא שאל אותי לפני שכתבו את זה", הבהיר. 

נתניהו לשרי הליכוד המתנגדים לחוק הגיוס: בלעדיו אין ממשלה | דיווח
הדדליין שהציב סער מתקרב: האם בליכוד למדו מפרישת ליברמן?

מילביצקי טען כי יתנגד לחוק במתכונתו הנוכחית: "על פניו, הטיוטה הזו כפי שהיא מוצגת כרגע היא לא משהו שלעניות דעתי יכול לעבור בכנסת". הוא הביע התנגדות להעלאת גיל הפטור: "לא, לדעתי האישית גיל הפטור צריך לעמוד על 21". 

עוד הוסיף בנושא: "אני אראה מה יגיע ואיך יגיע, אבל העניין הוא לא אם מילביצקי יצביע בעד. אני חבר כנסת מהליכוד, כמוני יש לא מעטים שלא מרגישים בנוח עם הטיוטה הזו, וזה לא רק בליכוד, זה גם בציונות הדתית. לכן אני חושב שאין היתכנות אמיתית שהטיוטה הזו בנוסח הזה תגיע להצבעה ותעבור בכנסת. חבל לי שמי שכן הייתי מצפה לשמוע ממנו אמירה ברורה בנושאים האלה זה שר הביטחון, הוא יודע אולי יותר מכולם מה הצרכים והכול".

שר הביטחון יואב גלנט לפני ההמראה לוושינגטון (צילום :אלעד מלכה)

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו לא צפוי לוותר על הניסיון להעביר את חוק הגיוס במתכונתו הנוכחית, כך דווח הבוקר בכאן רשת ב'. כמו כן, נתניהו אף שלח מסר לחבריו בליכוד שנעים באי נוחות בסוגיה, לפיו ללא העברת החוק, הממשלה לא תוכל לכהן עוד לזמן רב. 

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ, התייחס אתמול לסערה סביב טיוטת חוק הגיוס החדש, ואיים כי ככל שהחוק יעבור הוא וחברי סיעתו לא יוכלו להמשיך להיות חברים בממשלה. ״חוק הגיוס כפי שמגבשת הממשלה, הוא כשל ערכי חמור שיביא לקרע עמוק בתוכנו, בשעה שאנו צריכים להילחם ביחד מול אויבינו", הוסיף.