מלחמת חרבות ברזל: חבר הכנסת מתן כהנא, המחנה הממלכתי, שוחח היום (שני) עם גדי נס בתוכניתו ב-104.5fm על חוק הגיוס שהכנסת תצביע עליו מחר.

הממשלה מתקפלת בשל תשובת היועמ"שית: גיל הפטור לא יעלה ל-35
"הפסגה הייתה פשיטה על תל אביב": התוכנית המלאה של חמאס ל-7 באוקטובר נחשפת

בפתח השיחה אמר: "אתמול התבשרנו ש-1,000 בעלי עסקים מילואימניקים נאלצו לסגור את העסק שלהם ובו ביום מודיעים לנו על חוק גיוס מושחת, זה פשוט בלתי נתפס שהממשלה הולכת מחר להצביע על חוק שבו יקבלו פטור לגיל 35, זה הפוך על הפוך".

"אנחנו עדיין בקואליציה, בגלל שאנחנו מבינים שאנחנו עדיין במלחמה, ובמלחמה הזאת אנחנו רוצים להיות עם ידיים על ההגה", המשיך. "בעיקר כדי לראות שתתבצע עסקה להחזרת חטופים, ולוודא שהאסטרטגיה של המלחמה הזאת תתבצע בצורה שקולה ונורמלית. בשביל זה אנחנו שם".

על חוק הגיוס אמר: "במידה וכזה חוק ייכנס לספר החוקים הישראלי לא נוכל להמשיך להיות חלק מהממשלה", והוסיף: "אני אומר לך מידיעה שיש מספיק גורמים בליכוד שלא ייתנו את ידם לכזה חוק מושחת. גלנט אמר בצדק. בסוף הוא אחראי על מערכת הביטחון, אם חשבנו שמספיק צבא קטן וחכם, אז עכשיו אנחנו מבינים שצריך צבא גדול ובשאיפה חכם".

הפצצה בעזה (צילום :רשתות ערביות)

"לא יתכן שתהיה חברה שכל שנה מוסיפה 12 אלף איש של אנשים שאינם משרתים, אינם עובדים ואח"כ גם לא משלמים מיסים כמו שצריך. די, הסיפור הזה נגמר", והוסיף: "הציבור הדתי לאומי מראה יום יום איך אנשים יכולים להיות גם עילויים בתורה וגם לשרת בצבא, זה אפשר אנחנו מראים את זה יום-יום".

עוד אמר: "אנחנו לא מחפשים איך לצאת מהממשלה, אנחנו מחפשים איך להשפיע על מה שקורה בממשלה. אנחנו לגמרי משוכנעים שחייבים ללכת לבחירות הכי מוקדם שאפשר בשוך הקרבות, כי ממשלת ה-64 הזו איבדה מזמן את אמון הציבור, ומיד אחרי המלחמה נהיה חייבים ללכת לבחירות".

כהנא מתח ביקורת חריפה על נתניהו: "נכשלנו בציפיות. רה"מ נכשל בהבטחות שווא שלו של ניצחון מוחלט תוך חודשים. צה"ל עושה ניסים ונפלאות ברצועת עזה. אני אומר לך שבבתי ספר למלחמה בעולם ילמדו את איך שצה"ל נלחם עכשיו ברצועת עזה, הם בכל קרב מכריעים את החמאס, הם נלחמים בצורה נפלאה. אבל המחשבה שאפשר לחסל ארגון טרור שמתחבא ב-600 קילומטר בעומק של 50 מטר תוך חודשים, היא מחשבה לא רלוונטית".

עוד אמר: "אל תחשבו שזו הולכת להיות מלחמה קצרה, אנחנו הולכים להמשיך להילחם בחמאס עוד הרבה מאוד זמן עד שנמוטט אותו. זאת הולכת להיות מלחמה מאוד ארוכה כי אנחנו צריכים למגר אותם, וההבטחות שווא האלה שזה נגמר תוך חודשים זה בבל"ת".