מאמצי הליכוד לשמור על גדעון סער בממשלה נמשכים: לאחר שבשבוע שעבר הודיע סער כי מפלגתו תצא מממשלת החירום אם לא ימונה לחבר בקבינט המלחמה, כעת האיומים עולים דרגה. ח"כ שרן השכל אמרה היום (שני) לעמליה דואק בחדשות 12 כי "בשבוע הבא כבר לא נהיה חלק מהממשלה".

סער היה אמור לפרוש הערב מהממשלה - אך זה מה שנתניהו הציע לו ברגע האחרון | דיווח
הדילמה האכזרית של נתניהו לגבי סער זה קצה הקרחון, האולטימטום הוא של בן גביר

הצהרה זו מאששת את ההערכות בליכוד, כי כבר בימים הקרובים יודיע סער על פרישתו מהממשלה. לאחר דרישתו לקבל חברות בקבינט מלחמה, בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו חוששים מהפרישה האפשרית של סער ומפלגתו מהקואליציה, זאת משום שלפי הערכות הדבר עלול לייצר סחף, לגרום לבני גנץ לזרז את פרישתו ובסופו של דבר להוביל להקדמת הבחירות. על כן, מחפשים (לפי שעה ללא הצלחה) פתרון שיאפשר לסער וחבריו להישאר בממשלה ולא לעזוב. 

בנימין נתניהו וגדעון סער (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
בנימין נתניהו וגדעון סער (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

אם נתניהו יקח הימור ויצרף את גדעון סער לקבינט מלחמה, צעד זה יפתח קופסת פנדורה: איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ לא יהססו לדרוש בדיוק את מה שקיבל סער, וזה בהחלט יסלול לבני גנץ את הדרך החוצה, במקרה זה - בתמיכה ציבורית מלאה. בתרחיש כזה, יצטייר נתניהו כמי שהוביל לפירוקה של ממשלת חירום תוך כדי מלחמה רק כדי לצרף לפורום של מקבלי ההחלטות את מי שנתפסים בעיניי הממשל בוושינגטון כימין קיצוני, לאומני, משיחי ומסוכן. 

בין הרעיונות שעלו בהתייעצויות של נתניהו ואנשיו: להציב תנאי לכל מי שמצטרף לקבינט מלחמה - להזדכות על התיקים המיניסטריאליים בעילה שחברות בקבינט מלחמה כרוכה בהשקעה רבה של זמן ומאמץ ולכן בלתי אפשרי בו זמנית לנהל משרד חשוב ולהיות חבר בקבינט המצומצם שכל ענייני ניהול המלחמה נמצאים בידיו. פתרון אחר שעלה ונשקל - להודיע על ביטול קבינט המלחמה הנוכחי ולהעביר את כל כובד המשקל בהליכי קבלת החלטות בנוגע למלחמה לידי חברי הקבינט המדיני-ביטחוני". חלק מהרעיונות אף הועברו לסער, בן גביר וסמוטריץ בערוצים הלא רשמיים, באמצעות שליחים למיניהם.