שגריר ישראל באו"ם לשעבר חבר הכנסת דני דנון שוחח היום (שני) עם בן כספית ואריה אלדד והתייחס להצבעת מועצת הביטחון של האו"ם שהצביעה בעד ההחלטה להפסקת אש מיידית ברצועת עזה לצד שחרור החטופים, בעוד ארצות הברית לא הטילה וטו על הדברים. 

חילוקי הדעות בישראל הכריעו: ביידן לא מתכוון לדבר עם נתניהו בקרוב
"חמאס בירכו ואתה מציע משלחת"? העימות בין גנץ ונתניהו עולה מדרגה

"האמריקנים 'נמנעו' במרכאות, אבל כשהם נמנעים, הם מאפשרים החלטות נגד ישראל", תקף דנון. "היום אנחנו רואים פה צעד משמעותי מאוד שהוא גם מהווה מדרון חלקלק". 

"אנחנו לא מענישים את האמריקאים, וראש הממשלה טעה כשהוא לא נכנס לרפיח בינואר" אמר דנון. "מיד אחרי העסקה, הלחץ האמריקני הוביל לשינוי שיטת ההפעלה והתחלנו לדבר בצורה אחרת ולפעול אחרת וזו הייתה הטעות העיקרית. היום אני אומר לראש הממשלה, 'תיכנס לרפיח מחר בבוקר'. על מה האמריקנים רצים לדבר איתו? על איך הוא עושה את זה והאם הוא עושה את זה. צריך להגיד להם, 'אנחנו חושפים לכם איך אנחנו הולכים לעשות את זה, איך מפנים אוכלוסייה'. כמו שפינינו בצפון עזה, הם היו מאוד סקפטיים לגבי זה ובסוף זה עבד נכון, וכל יום שאנחנו משתהים, זה יביא עלינו עוד לחץ בין-לאומי, עוד החלטות. כמי שמכיר את האו"ם היטב, מה ההחלטה הזאת אומרת? שהיא קוראת לישראל לקבל הפסקת אש ולחמאס לשחרר חטופים, נראה לך שמישהו בחמאס עכשיו מקיים דיונים?".

ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)
ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)

כשנשאל מה יהיה הצעד הבא של ישראל, השיב: "הצעד הבא יהיה גינויים, זה עלול להוביל לסנקציות. אנחנו רואים שהמצב הבין-לאומי הוא לא לטובתנו ולכן הזמן עובד לרעתנו וצריך לפי דעתי ללחוץ על הדוושה, לסיים את האירוע הזה שנקרא רפיח, מחנות המרכז ולא לחכות לעוד כמה חודשים".

בסיום דבריו הדגיש: "הברית עם ארה"ב היא חשובה ואין עוררין על כך. הבעיה היא לא רה"מ ולא ביידן. יש פה אינטרסים סותרים. האינטרס של ארה"ב זה לגמור את האירוע הזה כמה שיותר מהר. יש בחירות בנובמבר, הם צריכים כרגע להתעסק בבחירות. האינטרס שלנו הוא להשיב את החטופים ולחסל את חמאס, זה לא מסתדר ביחד ולכן אנחנו צריכים לומר לאמריקנים את האמת. דרך אגב, אנחנו גם טעינו, כשבהתחלה הגיע לפה בלינקן, בביקורים הראשונים שלו, נכנס לישיבות קבינט, יותר מדי מעורבות. בסוף החיבוקים האלו, הם לא כל כך נעימים ועכשיו אנחנו מרגישים את זה".