בסקר מלחמת חרבות ברזל שביצע המכון הישראלי לדמוקרטיה ומתפרסם הבוקר (שלישי), המרואיינים התבקשו להשיב על השאלה הבאה: "איזה ציון היית נותן לכל אחד מבעלי התפקידים הבאים על תפקודם במלחמה מאז ה- 7.10?". בכלל המדגם קיבל הרמטכ"ל הרצי הלוי את הציון הגבוה ביותר ואת הנמוך ביותר - שר האוצר בצלאל סמוטריץ'.

נתניהו מהמר על הנכס הישראלי שאין לו תחליף: ארצות הברית של אמריקה | בן כספית

פילוח הנתונים לפי לאום, יהודים וערבים, מעלה הערכות רחוקות זו מזו: במדגם היהודים נמצאים בראש הרמטכ"ל הלוי ושר הביטחון גלנט. הרמטכ"ל עם רוב של 55% המעריכים בחיוב את תפקודו מאז תחילת המלחמה ושר הביטחון גלנט עם 46% שמעריכים כך את תפקודו. אחריהם השר בני גנץ עם 37.5%. במקום הרביעי נמצאים ראש הממשלה נתניהו והשר בן גביר עם כ-32% המעריכים בחיוב את תפקוד כל אחד מהם, ובתחתית – השר סמוטריץ עם 21.5% המעריכים את תפקודו כך.

סקר ציוני תפקוד במלחמה (צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה)
סקר ציוני תפקוד במלחמה (צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה)

יש לציין כי לגבי ראש הממשלה מדובר בעלייה קלה בהשוואה למדידות אמצע אוקטובר אז קיבל במדגם היהודים 24.5% ונובמבר אז היה שיעור המעריכים את תפקודו בחיוב  26.5%. גם שיעור המעריכים בחיוב את תפקודו של  השר גלנט נמצא בעלייה בהשוואה למדידת אוקטובר אז רק 40.5% העריכו את תפקודו כמצוין או טוב. 

במדגם הערבים שיעורי המעריכים בחיוב את תפקודם מאז תחילת המלחמה של כל ששת בעלי התפקידים הוא נמוך בהרבה מאשר של היהודים אבל המדרג דומה: גנץ והלוי מובילים עם כ-15% המעריכים בחיוב את תפקודם, גלנט – 10%, נתניהו – 5%, ובתחתית בן גביר – 3% וסמוטריץ – 1%.