בצל הסערה המדינית: השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, התראיין הבוקר (שלישי) ב-103FM, וקרא לפעולה מיידית ברפיח. "התרעתי על ההתמהמהות בפעילות ברפיח. אנחנו כל פעם מחפשים שיתמכו בנו, זה לא עובד בצורה כזו. מתברר שזו הייתה טעות קשה לחכות עם רפיח", ציין. 

ביקורת קשה בליכוד נגד ארה"ב: "חמאס היו הראשונים שבירכו על ההחלטה"
פגיעה מכוונת בנתניהו? "לאמריקאים טוב מה שאי הטלת הווטו עושה לו"

בן גביר הביע תמיכה בהחלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לבטל את יציאת המשלחת לוושינגטון: "טוב שרה"מ הנחה שלא מוציאים את המשלחת. צריך לעשות את רפיח עכשיו, הרגע. יחד עם זאת, הדגיש כי "ביבי לא נקי מטעויות".

עוד הוסיף: "הלחץ הבין־לאומי לא יהיה פחות טוב או יותר טוב עוד שבועיים או שלושה שבועות או עוד חודש או חודשיים. בנושא הזה, חייבים לעשות את הפעילות עכשיו. כל הסיפור הזה של לגיטימציה מהעולם, די, די, לעולם לא חטפו ולא אנסו ולא רצחו, ואנחנו צריכים לעשות את מה שטוב למדינת ישראל, קודם כל".

בן גביר ביקר בחריפות את השרים בני גנץ וגדי איזנקוט: "אני לא בטוח. לגבי גנץ ואיזנקוט, תרשה לי לזוז באי נוחות. מה, אתה עובד עליי? אני בקבינט. אני שומע בדיוק את מה שהם מדברים. אתה עושה מאיתנו צחוק? אתם באמת חושבים שהציבור מטומטם? להגיד משהו אחד בחוץ ומשהו אחר בפנים. אני לא אוציא את הדברים שאני שומע בקבינט אבל אני אגיד לך רק דבר אחד, רחוק רחוק ממה שאמרת, שני האדונים הללו. רחוק רחוק. שני האדונים הללו, האימא של האימא של הקונספציה, של ההכלה ושל הרפיסות. אז בוא נפסיק עם הסיפורים האלה". 

כמו כן, השיב לביקורת שנשמעת כלפיו: "אתם יודעים מפורשות, כשיש לי ביקורת על נתניהו, אני אומר אותה וכן אני חושב שעל רפיח, גם נתניהו היה צריך כאן להגיד, 'אני לא מוכן לוותר', עכשיו נכנסים, אבל אחרי כל אלה, בוא תפסיק, מה אנחנו נולדנו אתמול? מי הקונספציה של מי? אני הבאתי את אוסלו? אנחנו הבאנו את ההתנתקות? אני שנה שר, אני יכול לספר לך מה קורה בשנה הזאת, כשאני כל היום אמרתי 'בואו נסכל סיכולים ממוקדים בעזה'". 

בני גנץ, גדי איזנקוט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
בני גנץ, גדי איזנקוט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

"השב"כ היה זה שכל פעם כשאני אמרתי 'סיכולים ממוקדים', אמר 'לא, לא'. השב"כ היה זה שכל פעם כשאני אמרתי 'צריך להוריד טילים', אמר 'לא, לא'", הוסיף. 

בנוסף, נשאל השר בנוגע לסגירת היכל שלמה בתל אביב, לאחר אירוע האלימות הקשה שאירע במשחק בין הפועל תל אביב להפועל חיפה בכדורסל: "חשוב לי להסביר לאוהדי הפועל תל אביב, יש שם הרבה חבר'ה נורמטיביים ואין לי שום בעיה איתם, אבל בוא נודה על האמת, יש שם אנרכיסטים שהם עבריינים ופושעים וטוב מאוד שהמשטרה עושה סדר. ההתבכיינות הזאת של הנער, של העבריין הזה". 

בשלב זה, התפתח עימות בינו לכספית בסוגיה

בן כספית: "אתה מפרק קבוצה שלמה, השקעה של מיליונים, ואתה לא עושה את זה בטדי כי היית ונשארת עבריין ואנרכיסט". 

בן גביר: "תפסיקו להתבכיין, אם אוהדי בית"ר ירושלים היו עושים דבר כזה, מיד היו סוגרים את טדי". 

בן כספית: "אתה חלק מלה פמיליה פשוט, זאת הבעיה". 

בן גביר: "העבריינים האלה, טוב מאוד שהמשטרה מטפלת בהם. הכי הצחיק אותי שהוא מתבכיין שתמונה שלו פורסמה. הוא בשידור חי הרביץ לאנשים".

אוהדים של הפועל תל אביב תוקפים אוהד של הפועל חיפה (צילום: צילום מסך, מתוך שידורי הטלוויזיה)
אוהדים של הפועל תל אביב תוקפים אוהד של הפועל חיפה (צילום: צילום מסך, מתוך שידורי הטלוויזיה)