אחרי שאמש (שני) חמאס הודיע כי הוא דוחה את עסקת החטופים, המשלחת הישראלית עזבה היום את קטאר. אחרי הודעת חמאס שפורסמה הלילה, שבה הוא דורש נסיגה מלאה וחזרת האוכלוסייה לצפון הרצועה, ולא התייחס לסוגיית מפתח המחבלים תמורת כל חטוף, ניתנה הנחייה לצוות לחזור ארצה.

סמוטריץ' במסר לממשל ביידן: "ניכנס לרפיח ונפרק את חמאס, אין דרך אחרת"

גורם מדיני מסר למעריב כי "חמאס מתבצר בדרישות הלא מציאותיות שלו לסיום מלחמה, נסיגת צה"ל והחזרת האוכלוסייה לצפון הרצועה. לצד זאת, החמאס מתעלם משתי נקודות שבהן ישראל הביעה נכונות להתגמש: החזרה הדרגתית של תושבים לצפון עזה ושינוי במפתח של מספר מחבלים תמורת כל חטוף. במצב הזה למשלחת ישראלית אין סיבה להישאר בקטאר".

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "עמדת חמאס מוכיחה באופן ברור שחמאס אינו מעוניין בהמשך המשא ומתן לעסקה, ומהווה עדות מצערת לנזקים של החלטת מועצת הביטחון. חמאס שוב דחה כל הצעת פשרה אמריקנית וחזר על דרישותיו הקיצוניות: סיום מיידי של המלחמה, נסיגה מוחלטת של צה"ל מהרצועה והשארת השלטון כדי שיוכל לחזור פעם אחר פעם על הטבח של ה – 7 באוקטובר, כפי שהבטיח לעשות.

החמאס סירב לכל הצעת פשרה אמריקנית, וגם בירך על החלטת מועצת הביטחון. ישראל לא תיכנע לדרישות ההזויות של החמאס, ותמשיך לפעול כדי להשיג את כל מטרות המלחמה: לשחרר את כל החטופים, להשמיד את היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס ולהבטיח שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל".