השרה לשעבר איילת שקד לקחה היום (שלישי) חלק בוועידת "מעריב", כשהתיישבה לריאיון עם בן כספית. כשנשאלה בנוגע לקיום בחירות לאחר המלחמה, השיבה: "אני חושבת שזה הדבר הנכון, אבל לא בטוחה שזה יקרה". 

הגיעו מדמשק במטוס ושהו בווילה: פרטים חדשים על החיסול בסוריה
ביקורת קשה בליכוד נגד ארה"ב: "חמאס היו הראשונים שבירכו על ההחלטה"

היית מנהלת הלשכה של נתניהו. כל מי שמכיר אותו יודע שמטרת המשבר היזום היא שנדבר על זה ולא על חוק הגיוס.
"הצהרת האו"ם הייתה הצהרתית בלבד, אין לה משמעות. גלנט נמצא שם ומדבר איתם על רפיח. לא צריך לעשות סיפור גדול מזה שלא שלחו את דרמר לשם, כי זה לא". 

איילת שקד בשיחה עם בן כספית (צילום :GO LIVE)

היא העבירה ביקורת חריפה על הממשלה בראשות נתניהו: "אני מסתכלת כאשת ימין על הממשלה הזו. אחרי 1,400 נרצחים, מאות חטופים, ישובים מפונים, מטילים סנקציות על מתיישבים ביו"ש. כל מדינה שרוצה מטילה סנקציות על אדם ספציפי כשבא לה. זה בלתי נתפס. שלא לדבר על זה שלא סגרו את אונר"א, ובינתיים אל ג'זירה ממשיכה להפיץ עלילות דם ולשדר מישראל. השפילו אותנו על מלא בממשלת הימין על מלא".

איילת שקד (צילום: אבשלום ששוני)
איילת שקד (צילום: אבשלום ששוני)

על רקע סערת חוק הגיוס, שקד טענה כי יש לבצע שינוי משמעותי במצב הקיים:" ה-7 באוקטובר שינה משהו. אם פעם חייל היה הולך בבני ברק וזוכה לבוז, היום זה כבר לא קורה. אסור להקל בזה ראש. החוק שמביאים כרגע מנציח את המצב הקיים, אין בו שום שינוי. אין לו שום משמעות. אני חושבת שעולם ה-6 באוקטובר שונה מהעולם שאחרי ה-7 באוקטובר, והצבא באמת צריך אותם היום". 

"מה שלא ניסו הוא שמי שלא הולך לצבא לא מקבל כלום - לא זיכוי ממס, לא הטבות, כלום. זה פתרון שייתן מוטיבציה לצעירים החרדים שרוצים לעבוד ולהשתלב בחברה הישראלית להתגייס או לעשות שירות אזרחי", הוסיפו.

איך בנדל"ן?
"מאוד מעניין ומאתגר. אני נהנית לבנות את הארץ. לצערי חסרים פה עשרות אלפי עובדים, וזה הגיע לאבסורד שמחירי הדירות יטפסו בגלל שעלות הבנייה עולה ושיש פחות התחלות בנייה כי אין עובדים. הממשלה ישנה, פשוט לא עושה כלום, מברברת ולא מביאה עובדים. מי שישלם את המחיר הם הזוגות הצעירים שצריכים לקנות דירה". 

את צופה עלייה דרמטית במחירי הדיור?
"כן. כי צריך לשלם המון כסף לכל פועל, לכן אין פועלים, ואין התחלות בנייה. ממליצה למי שרוצה לקנות דירה לעשות את זה עכשיו".