ראש האופוזיציה יאיר לפיד (יש עתיד) שוחח היום (שלישי) עם בן כספית ואריה אלדד ברדיו 103fm והתייחס לדיון על חוק הגיוס שצפוי היה להתקיים היום בכנסת, אך בוטל לאחר הסערה הגדולה שעורר. 

פיצוץ בממשלה קרוב? ח"כ מהמחנה הממלכתי חושף מה הקו האדום | האזינו
אחרי קריסת המגעים: "צריך להתפכח מהאשליה שחמאס יסתפק בשחרור אסירים"

"העובדה שזה הפך להיות מסחרה פוליטית מגעילה שוב, אחרי 7 באוקטובר, אתם לא מבינים איפה עם ישראל נמצא בדבר הזה? הם צריכים להתגייס, זה גם דיון אידאולוגי על זכויות וחובות בחברה אבל זה עבר את זה", אמר לפיד. "אין לצבא מספיק חיילים, הרמטכ"ל אמר את זה, שר הביטחון אומר את זה, כל דרגי המקצוע אומרים את זה. יש 66 אלף חרדים צעירים בגיל גיוס, תגייס 10,000 מהם? לא צריך להאריך את השירות הסדיר. תגייס 20 אלף? לא צריך לשלוח עוד צווי מילואים", טען לפיד. 

עוד הוסיף: "מדינת ישראל לא צריכה לשלם אגורה שחוקה לצעיר חרדי שלא מתגייס. נקודה". עם זאת הדגיש: "אני לא חושב שייכנסו עם טנקים לבני ברק ואני לא רוצה לראות לוכדי עריקים מתרוצצים ברחובות בית שמש". 

בהמשך קרא לבכירי המחנה הממלכתי גנץ ואיזנקוט לצאת מהממשלה: "אני מניח ששמתם לב שישראל כרגע לא באמת מנהלת מלחמה, אז למה הם נשארים בקבינט המלחמה? ושמתם לב למה שקורה עם ארה"ב ועם התקציב ועם החטופים, אני מניתי עכשיו סדרה של דברים שבהם אין להם שום השפעה משום סוג שהוא, אז אני לא מבין למה הם נשארים שם. אני כן מבין למה זה הקש ששובר את גב הגמל, מפני שזה בלתי נסלח ברמה הערכית. לא יכול להיות ששני רמטכ"לים יישארו בממשלה, אם זה עובר בממשלה, שיתכבדו ויעמדו באולטימטום של עצמם ויעזבו מיד את הממשלה".