סערה מדינית פרצה לאחר אי הטלת הווטו האמריקאי במועצת הביטחון וביטול המשלחת הישראלית בעקבות זאת. חה"כ עמית הלוי (הליכוד) התייחס לדברים ואמר בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM כי "מצבנו חמור ומחייב התגייסות מלאה, למנף את הבריתות שלנו ולהסביר לעולם על מה אנחנו מדברים, אני חושב שביידן יותר מושפע מראשידה טאליב מאשר אחרים, במובן הזה נתניהו עומד כעת עם אצבע בסכר, בודד במערכה".

ביקורת קשה בליכוד נגד ארה"ב: "חמאס היו הראשונים שבירכו על ההחלטה"
פגיעה מכוונת בנתניהו? "לאמריקאים טוב מה שאי הטלת הווטו עושה לו"

"החמאס מחשיב מאוד את הגיבוי בינלאומי שהוא מקבל, זה דבר מזעזע, באקדמיה וגם מממשלות ובראשם ממשלת ארה"ב. אנו מצפים מהם לגיבוי טוטאלי. לומר הפסקת אש כשלעצמה זה דבר חמור מאוד. אני יודע שהדרך היחידה לעשות עסקה עם היא רק עם סינוואר חלש ורק אם נמשיך עם הלחץ הצבאי. ככה זה בזרם האסלאם, רק אם הם חלשים מותר להם לעשות 'הודנה'", הוסיף. 

בהמשך, התייחס להערכות הממושכת לפעילות ברפיח ואמר כי "ביקשתי את זה מהשבוע הראשון למלחמה, התוכנית המבצעית שהוצגה ע"י צה"ל ואושרה על ידי הקבינט הייתה לא טובה. אנחנו בפחות מלשלוט ברצועת עזה לא נוכל לעשות דה-נאציפיקציה שלה".

כוחות צה''ל ברצועת עזה - חרבות ברזל (צילום: דובר צה''ל)
כוחות צה''ל ברצועת עזה - חרבות ברזל (צילום: דובר צה''ל)

בסיום, התייחס גם לסערה הפוליטית והמשבר סביב חוק הגיוס. "החוק הזה כשלעצמו לא טוב. כל אדם חייב להתגייס לצבא. זו צריכה להיות הנורמה מבחינה ערכית, מוסרית, וגם תורנית. אך הפלת הממשלה בעת הזו היא נוראית. בחירות בזמן מלחמה זה רע מאוד. זה מנוגד לאינטרס הלאומי של המדינה. במלחמה האופוזיציה היחידה היא היריב שמולו נלחמים. קיוויתי והתפללתי שגנץ ולפיד יהיו חלק מהממשלה, לצערי הרב זה לא קורה. הבעיה לא בעיה של הקואליציה. קשה מאוד לקחת ציבור שלא התגייס במשך 4 דורות ועכשיו לגייס אותו. צריכים לשנות את ההרגל המגונה הזה", סיכם. 

סייע בהכנת הכתבה: אליעזר בן יהודה, 103fm