האם חמאס ידע על על החלטת מועצת הביטחון של האו"ם הקוראת להפסקת אש ולשחרור החטופים לפני שהוחלטה? ביממה האחרונה מתרחש קרב גרסאות בין ממשל ביידן לבין גורם מדיני בכיר בישראל בתשובה לשאלה.  

בליכוד ממשיכים לתקוף את ביידן: "מושפע מראשידה טאליב, נתניהו בודד במערכה"
לפיד: "ישראל לא צריכה לשלם אגורה לחרדי שאינו מתגייס"

כזכור, אתמול (שני) בירך חמאס על החלטת מועצת הביטחון של האו"ם הקוראת להפסקת אש ולשחרור החטופים. דובר משרד החוץ האיראני נאסר כנעני כינה הבוקר את אישור ההצעה "צעד חיובי" ואמר כי "הצעד החשוב יותר עתה הוא לנקוט פעולות אפקטיביות ליישום ההצעה".

גורם מדיני מסר כי "חמאס בירך על ההחלטה במועצת הביטחון והמו״מ לשחרור החטופים נתקע - זה אומר הכל". עם זאת, מטעם הבית הלבן נמסר כי "לא נשחק פוליטיקה בנושא החשוב והקשה ביותר הזה, ונמשיך להתמקד בהסכם לשחרור החטופים הנותרים".

עוד פרסם דובר מחלקת המדינה כי תגובת חמאס הוכנה לפני ההצבעה באו"ם, לא אחריה. "הצהרה של ראש הממשלה נתניהו כי יש קשר בין ההחלטה במועצת הביטחון לבין תשובת חמאס "לא מדויקת כמעט מכל בחינה".

בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו מסרו בתגובה להודעת חמאס כי עמדתו "מוכיחה באופן ברור ש(הוא) אינו מעוניין בהמשך המשא ומתן לעסקה, ומהווה עדות מצערת לנזקים של החלטת מועצת הביטחון". זמן קצר אחר כך, מסר משרד החוץ של קטאר כי להחלטה במועצת הביטחון אין השפעה מיידית על המשא ומתן.