מלחמת חרבות ברזל: ראש התוכנית ללימודי המזה"ת במכללה האקדמית עמק יזרעאל ד"ר עידו זלקוביץ' שוחח היום (רביעי) עם גדי נס בתוכניתו ב-104.5fm וסיפר על המצב הביטחוני בצפון.

"המלחמה היא גם תקשורתית": העקיצה של חמינאי לעבר ישראל?
החלטה חריגה: שופט העליון קיבל החלטה בתיק שבו מעורבים ילדיו

בפתח התוכנית אמר: "כבר ראינו בשבוע האחרון מטחים בסדר גודל הזה מבחינת הכמות, העוצמה והמיקוד למטרה, כך שאני חושב שאפשר לומר באופן כללי שאנחנו בגבולות הגזרה של מהלומות מדודות. אבל מה שעולה זה הדחיפות של השימוש במטחים הללו".

"דווקא מהצד שלנו אפשר לומר בצורה ברורה וחד משמעית שצה"ל מעלה את הרף בהדרגתיות", המשיך. "גם מבחינת המרחק שהוא פועל מעבר לקו הגבול ומאותתים לחיזבאללה בצורה הכי פשוטה אנחנו יודעים איפה נמצאים כל המתקנים האסטרטגיים שלכם ויש לנו את החופש לפעול בכל מקום שנחליט ומתי שנחליט".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

על המלחמה שעלולה להיפתח בגבול הצפוני מול החיזבאללה אמר: "חיזבאללה לא רוצה להיות זאת שתוביל בסופו של דבר למלחמת אזרחים בלבנון. חיזבאללה הוא לא מורתע, הוא חלק מהסיפור שאנו חווים מאז ה-7 באוקטובר".

עוד טען: "אני חושב שמנוף הלחץ העיקרי על חיזבאללה הוא קודם כל שגרת החיים והנכסים הכלכליים, החברתיים של העדה השיעית, ברגע שהאוכלוסייה השיעית תפעיל לחץ על חיזבאללה לצאת מהמשחק נראה באמת שינוי בשיח. מעבר לכך יש המנופים שיש למדינה הלבנונית להפעיל על מנגנון הטרור השיעי".

עוד אמר על האפשרות של הסדר מדיני עם חיזבאללה: "אני חושב שאנחנו עוד לא שם. צריך קודם להגיע להכרעה ברורה בשדה הקרב. חיזבאללה עד עכשיו ספג מכות מאוד קשות, אנחנו מדברים על מאות אנשים שלו שנהרגו, על מפקדות שנפגעו, על אתרים אסטרטגיים שיורטו".

תקיפת צה"ל בדרום לבנון (צילום :רשתות ערביות)

"חיזבאללה די מוטרד מעומק החדירה המודיעינית של ישראל לשורות הארגון", הוסיף לסיום. "הוא לא שש עלי קרב, לא מוכן להילחם עד השיעי האחרון בשביל הזרוע הצבאית של חמאס. ואני חושב שכדי לייצר מצב חדש גם בצפון, צה"ל צריך לפגוע בצורה יותר עצמותית ויותר ממוקדת בבכירי חמאס שיושבים בלבנון. זאת העברת מסר ישירה גם לחיזבאללה".