גורם אמריקאי אמר היום (רביעי) כי משרדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע לבית הלבן שנתניהו מעוניין לשגר את יועציו לשיחות בוושינגטון בעניין פעולה ברפיח, יומיים לאחר שביטל את יציאת המשלחת. הגורם אמר את הדברים לרשת NBC. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "בניגוד לפרסומים, ראש הממשלה לא אישר את יציאת המשלחת לוושינגטון".

גם פטור מגיוס וגם ממשלה: האסטרטגיה החדשה של המפלגות החרדיות
אחרי מרוואן עיסא: האם צה"ל חיסל בכיר נוסף בחמאס?

בתוך כך אמר גורם מדיני בכיר כי "הבית הלבן ביקש לקבוע מועד חדש למשלחת שתגיע לוושינגטון לדון בסוגיית רפיח, אך טרם נקבע מועד. יש להניח שהמשלחת תצא לארה"ב במועד שיסוכם בהמשך".

גורם אמריקאי אחר ציין בפני סוכנות הידיעות "רויטרס", כי "בימים האחרונים ארצות הברית ניהלה שיחות בונות עם שר הביטחון גלנט. רה״מ אמר כי הם רוצים לקבוע מחדש את הפגישה על רפיח, ארה״ב עובדת איתם על קביעת תאריך נוח".

נתניהו הורה על ביטול הנסיעה לאחר שארצות הברית לא הטילה וטו במועצת האו"ם על הפסקת המלחמה בעזה. "ארה״ב נסוגה מעמדתה העקבית במועצת הביטחון שבה קשרה רק לפני כמה ימים בין הפסקת אש לשחרור החטופים", אמר לאחר ההצבעה. "בהחלטה הקודמת סין ורוסיה הטילו וטו בין השאר משום שהן תמכו בהפסקת אש בלי שחרור החטופים. ארה״ב לא הטילה היום וטו על הנוסח החדש שקורא להפסקת אש ללא התנייה בשחרור החטופים".

"זוהי נסיגה ברורה מעמדתה העקבית של ארה״ב במועצת הביטחון מאז תחילת המלחמה", הוסיף. "נסיגה זו פוגעת גם במאמץ המלחמתי וגם במאמץ לשחרור החטופים, משום שהיא נותנת לחמאס תקווה שהלחץ הבינלאומי יאפשר להם לקבל הפסקת אש ללא שחרור חטופינו".

בנימין נתניהו לאחר שיחה עם ג'ו ביידן (צילום: דוברות ראש הממשלה)

זמן קצר לפני ההצבעה במועצת הביטחון של האו"ם על הצעת ההחלטה, הבהיר ראש הממשלה לחברי המשלחת הישראלית כי "אם ארה"ב לא תטיל וטו על החלטה להפסקת אש שאיננה מותנית בשחרור חטופים - אני מבטל את יציאת המשלחת לוושינגטון".