על רקע משבר הגיוס, היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, הייתה אמורה להגיש הלילה (חמישי) בחצות את תשובתה לבג"ץ בעניין חוק הגיוס, ובחרה לבקש ארכה עד מחר ב-14:00 להגשת התשובה. ‏ברקע כך, גורמים בסיעות החרדיות אומרים: "הקול קול היועמ"שית והידיים ידי גדעון סער, לולא היינו בפגרה הממשלה הייתה נופלת במהרה".

"המשבר דרמטי, היחסים הולכים לפיצוץ": ישי כהן על החרדים ונתניהו

גורמים במפלגות החרדיות אומרים הבוקר: ‏"המזל של ביבי הוא שאנחנו שבוע לפני הפגרה, אחרת הממשלה הייתה נופלת תוך שבוע-שבועיים. ‏האווירה ברחוב החרדי מטורפת, כולל הטענה כי אין לנו מה לחפש בממשלה הזאת. בחודש הקרוב נראה מה עושים".

"‏ברור לכולנו כי הקול קול היועמ"שית והידיים ידי גדעון סער. כל מה שכתב מזכיר הממשלה זה סיפור אמיתי. במוצאי שבת עוד הכל היה סגור וליועמ"שית לא הייתה בעיה עם המתווה שתוגש לבג"ץ. הרי אנשיה והיא היו חלק מהדיונים. ואז סער פרש והיא התחילה להתנגד, אנחנו בטוחים שיש קשר ישיר בין האירועים".

ויש בקרב החרדים גם קולות שמצננים את האווירה ואומרים (בצדק): "אין היגיון בלפרוש מהממשלה. בעבר עוד אפשר היה לטעון כי הליכה לבחירות מקפיאה את סטטוס קוו מבחינת הגיוס ותקציבי הישיבות. היום זה לא קיים יותר. לא ניתן פרס לשמאל, לא נפיל את הממשלה".