שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ התייחס היום (חמישי) לכנס ועידת מרכז הנדל"ן 2024 באילת בו השתתף, במהלכו קראו לעברו ולעברה של שרת התחבורה מירי רגב קריאות בוז ו"בושה", והוא אף ירד מן הבמה לאחר שאיים כי "אם לא נשנה כאן את האווירה אני קם והולך", אך כפי שצוין ב"מעריב", עלה אל הבמה שוב וחזר להתראיין לאחר מכן.

לא ניתן לברוח: הנשק הסודי של צה"ל שמפחיד יותר מכל את חמאס
היועמ"שית ביקשה דחייה בתשובתה לבג"ץ – והתשובה המקוממת של הישיבות

בפוסט ארוך שהעלה לפייסבוק התייחס השר למה שהתרחש אמש, והאשים את התקשורת ביצירה "סערה" שלדבריו - לא הייתה.

"האמת, עד עכשיו לא היה לי זמן להסתכל בטלפון ולראות את 'הסערה' שפשוט לא הייתה במציאות, אבל איך שהוא הופיעה כמו מקהלה מתוזמרת בכל כלי התקשורת החובבנים בישראל", כתב השר. "הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית. צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי... תחשבו רגע כמה זה מדהים וכמה זה מביך וחובבני".

"אף אחד מכלי התקשורת שהריצו את הפושים האלה הרי לא היה שם", המשיך סמוטריץ'. "מישהו שהיה שם הוציא כנראה משהו מגמתי ושלח להם, וכולם אצו רצו לפרסם אחד אחרי השני (כי איך אפשר הרי לפספס הזדמנות לעוד קצת אקשן ומריבות...) בלי לבדוק ובלי לשאול האם ומה באמת קרה. קחו בחשבון כשאתם שואלים את עצמכם בפעם הבאה אם להאמין לאיזה פרסום דומה בתקשורת העדר החובבנית שלנו".

הוא ציין כי "היה מיעוט קטן וקולני בקהל שצעק קצת בהתחלה, הייתה אמירה כואבת שלי שבזמן שהלוחמים הגיבורים שלנו בעזה אני לא בא לריב ולא מתכוון להתנצח עם אף אחד על שום דבר ומוכן לנהל רק שיח ענייני, גם אם בנושאים שבמחלוקת. בדיוק כמו שמאות אלפי המילואימניקים שלנו נלחמים כתף אל כתף, דתיים וחילונים, ימנים ושמאלניים, אנשי הרפורמה ומפגיני בלפור. הם לא שמו את הדעות שלהם בצד, אבל הם השאירו הרחק מאחור את השנאה ואת המחלוקת ונושאים עבור כולנו רוח של אחדות וערבות הדדית. וזה מחייב את כולנו".

לדבריו, "היה רגע קצר שבו ירדתי מהבמה, פשוט כי למריבה צריך שני צדדים ובשמחת תורה קיבלתי על עצמי בלי נדר לעולם לא להיות אחד מהם. זה לקח כמה דקות שהרוב הדומם לקח את המושכות, המארגנים עשו סדר, חזרתי והראיון נמשך כרגיל. דיברתי מהלב ובכאב גם לאלה שכעסו וצעקו בהתחלה, ונדמה לי שדברים שיצאו מן הלב נכנסו אל הלב, לפחות של רובם. העובדה היא שהראיון התנהל בכבוד ובנימוס עם לא מעט הסכמות והרבה פחות מחלוקות. כמעט בלי קריאות ביניים".

בצלאל סמוטריץ' יורד מהבמה בוועידת מרכז הנדל״ן 2024 (צילום :אודי פורטל)

לסיום כתב: "אנשים אחים אנחנו. יחד ננצח אינה סיסמה. יחד נתווכח, יחד נבנה, יחד נפתח, יחד נתמודד עם אתגרי הכלכלה, יחד לא ניתן לתקשורת ולשוליים קטנים וקיצוניים לסכסך בינינו שוב, יחד נילחם ויחד בעזרת השם ננצח".