בית המשפט העליון הודיע הערב (חמישי) כי הוא מקפיא מקפיא את כספי התמיכות לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס החל מה-1 לאפריל. קודם לכן, המדינה הגישה באופן רשמי את תשובתה לבג"ץ בנושא העתירות נגד הפטור מגיוס, לפיה החל מ-1 באפריל "לא יהיה קיים מקור סמכות המאפשר המשך הימנעות גורפת מהליכים לגיוס בני הישיבות". 

לקראת בשורה לציבור המשרתים? "הכיוון של בג"ץ בנושא הגיוס ברור"
האמירה המפתיעה של השר לוין על חוק הגיוס: "אירוע אסוני, המחיר יהיה איום ונורא"

 כתב כנסת וחרדים של אתר וואלה!, יקי אדמקר, שוחח היום ב-103FM והתייחס לדרמה הפוליטית. אנחנו נמצאים באירוע מאוד משמעותי פוליטית וציבורית. ואני רוצה להתחיל מהסוף, אם הייתה תחושה מההנהגה החרדית לשינוי מסוים אחרי אירועי ה-7 באוקטובר אנחנו מבינים שהשינוי הזה לא קיים, אני עוקב אחר הדרישות של הסיעות החרדיות ואני לא רואה שינוי אלא ההפך. אני אומר כאדם חרדי, נלחמנו כדי להגיע למדינה היהודית הזו, ואנו מאמינים בלימוד תורה, ומדינת ישראל לא צריכה לבוא ולמנוע את זה, במיוחד לא בכפייה, עד לשם יש הרבה דברים שניתן לעשות כמו למשל לומר שכל חרדי שלא לומד יתגייס. האם צה"ל ערוך לקליטת חרדים? זו שאלה שצריכה להישאל וצריך לתת לה מענה, ואין לה מענה מהצבא אגב".

"אין מרחב תימרון, הפוליטיקאים החרדים מקבלים את ההוראות שלהם מהרבנים, הם אלה שמזינים את הרבנים אבל בסיפור של הגיוס המילה האחרונה היא של הרבנים. אני אומר את זה בתור אחד ששמע כבר רבנים שקוראים להפלת הממשלה אם מגיעים למבוי סתום בנושא מעמד בני הישיבות ותורתו אמונתו, בלי זה אין זכות קיום למפלגות החרדיות בקואליציה", הוסיף. 

משה גפני, אריה דרעי (צילום: פלאש 90)
משה גפני, אריה דרעי (צילום: פלאש 90)

בסיום דבריו אמר כי "בתרבות החרדית לא מחליטים מי יהיו המנהיגים שלנו, בלי קשר צריך לעשות ריענון שורות בסיעות החרדיות, מה שקורה גם בש"ס בשנים האחרונות. אבל אנחנו לא נותנים הוראות למנהיגים שלנו, זה שהתגייסתי ועשיתי מילואים במשך 100 ימים לא אומר שאני לא מאמין במנהיגים שלי. ברמה הפוליטית אנחנו באירוע שגם אם ייקח 6 או 8 חודשים אין דרך יציאה ממנו. הוא יוביל באופן רשמי או משני להפלת הממשלה ולבחירות. אין כרגע בכנסת רוב לשום דבר". 

סייע בהכנת הכתבה: אליעזר בן יהודה, 103fm