יו"ר יש עתיד, חבר הכנסת יאיר לפיד, ניצח אמש את חבר הכנסת רם בן ברק בפריימריז לראשות המפלגה. לפיד זכה ל-52.5% לעומת בן ברק שזכה ל-47.5%, פער של 5% ו-29 קולות בלבד. בן ברק שוחח היום (שישי) עם רון קופמן וטל שניידר ב-103FM, והתייחס להפסד בפריימריז: "שנינו רצינו לנצח".

"לא ייתכן שרה"מ לא מודיע שהוא יתפטר בשוך הקרבות": מתן כהנא בראיון לוחמני
לא שפויה או חפצת חיים: ישראל נחטפה ע"י מנהיג מעורער ומושחת | בן כספית
 
"היו בחירות הוגנות ומכובדות. גם לפיד וגם אני ניהלנו אותן בצורה טובה מאוד, שנינו מאוד רצינו לנצח, שנינו ניהלנו קמפיין די קשוח על אותם אנשים שאמורים לבחור", אמר בן ברק בפתח השיחה. "יאיר ניצח, אנחנו מכבדים את התוצאות. יש עתיד היא מפלגה בת 12 עוד מעט, היא הוקמה על ידי לפיד ועל פי התקנון שלה היא אמורה להפוך בצורה הדרגתית לדמוקרטית, זה היה השלב הראשון".

"התוצאות מראות שלפחות חצי מחברי הוועידה מאוד רוצים, היו שם קרוב ל-85 אחוזי הצבעה", אמר חבר הכנסת. "בלי לנקוב בשמות, אני לא רוצה לראות אצלנו ברשימה אנשים כמו שנמצאים בכמה רשימות אחרות, לכן צריך לראות איך גם עושים פריימריז וגם עושים את זה חכם, כדי לא ליצור מצב שאנשים לא ראויים ישתלטו על המפלגה".

בהמשך התייחס להסלמה הגוברת בזירה הצפונית: "החזרת החטופים היא בעיניי משימה ראשונה במעלה ואחרי זה לנצח את המלחמה בעזה ולהחזיר את התושבים לצפון, אם אפשר בלי מלחמה. אני לא בטוח שאפשר, אבל גם נסראללה מבין וגם אנחנו יודעים שבצפון זה ייגמר בהסכם, אנחנו הרי לא נכבוש את כל לבנון. מאחר ואנחנו מבינים שזה ייגמר בהסכם, אני חושב שנכון לנסות להגיע להסכם לפני המלחמה, אבל אני לא חי באשליות".

תקיפת מבנה צבאי של חיזבאללה בלבנון ע"י צה"ל. צילום: דובר צה"ל

"אני מציע הסכם עם ממשלת לבנון בגיבוי בינלאומי. הטעות הכי גדולה שלנו זה שאנחנו נתנו לחמאס או לארגון טרור, מבחינתי כולם אותן נבלות, לגדול ולא גדענו אותם. אנחנו השתנינו. אנחנו נשתנה. אני בטוח שאחרי 7 באוקטובר אנחנו נשתנה. אנחנו מבינים שחותמים הסכמים וצריך להגיב על כל הפרה. כשיצאנו ב־2006 מלבנון, אהוד ברק אמר שהוא יגיב על כל טיל במתקפה חסרת תקדים ולא עשה את זה, הם הפרו את ההסכם ולא עשינו שום דבר, לחמאס נתנו לגדול שנים ולא עשינו שום דבר. את הלקח הזה כולנו למדנו", הוסיף. "אנחנו עושים הרבה עכשיו, יש מלחמה בצפון, המלחמה הזו תצטרך להפוך לכוללת אם לא תהיה לנו ברירה. גם במלחמה הכוללת היא תיגמר בהסכם, אנחנו לא נחזיק 40 ק"מ בתוך לבנון".

סייעה בעריכת הכתבה: שני רומנו, 103FM