כמעט חצי שנה לאחר הטבח הרצחני של החמאס בישראל, שהוביל בין היתר לחטיפתם של מעל ל-200 ישראלים, משפחות החטופים קיימו היום (שבת) הצהרה מיוחדת, זאת על רקע המגעים לעסקה אפשרית. המשפחות בחרו לתקוף את ראש הממשלה בנימין נתניהו, באופן חריג במיוחד. לפני זמן קצר, אירעה דרמה בעצרת של משפחות החטופים, לאחר שהמשטרה כיבתה את ההגברה במקום. 

"כולכם גיבורים": מאות בצעדת תמיכה בעזה בלב הגליל | צפו
צה"ל ממשיך בחיסול בכירי חמאס בשיפא: תיעוד - כך פועלים לוחמי שייטת 13 בביה"ח

"כולנו ראינו איך נתניהו מטרפד שוב ושוב עסקת לשחרור חטופים. דוחה דיוני קבינט, מקשיח עמדות ואז מונע מהמשלחת לנסוע ומצמצם לה את המנדט", תקפו. עוד הוסיפו כי "השבוע הוא כבר הכריז כי ינהל את המשא ונמתן לבד בעצמו. זה נראה לכם הגיוני שההחלטות על החיים שלהם יתקבלו ע"י בן אדם אחד? כולנו ראינו איך המניע האישי שלו ודאגתו לשלמות הקואליציה גוברים פעם אחר פעם על הניסיון להחזיר את החטופים". 

משפחות החטופים חוסמות את איילון (צילום: מטה משפחות חטופים)

זמן קצר לאחר דבריה הקשים, איילת מצגר, כלתו של החטוף יורם מצגר, התראיינה ל"פגוש את העיתונות" בחדשות 12, ומסרה כי "אנחנו לא חוברים למחאה ולא רוצים בחירות. רוצים שמשהו מהליכוד יחליף את נתניהו. על חברי הכנסת להם קראה לפעול לשם כך, אמרה: "ההיסטוריה תשפוט אותם"

כמו כן, אף נשמעה טענה קשה בנוגע לקמפיין שמפעל נגד המשפחות: "נגד משפחות החטופים מופעל קמפיין, והממשלה מתנהלת בזלזול כלפיהן, זה כישלון מוחלט ומכוון".

עוד הוסיפו: "אנו קוראים לחברי הכנסת שמצפונם צועק להם שחייבים להחזיר את החטופים: עזרו לנו להחזיר את אהובינו, עזרו למדינת ישראל לעשות את ההחלטה הכי הדחופה ונכונה כרגע, החליפו את מי שמכשיל את העסקה משיקולים אישיים. גנץ ואיזנקוט, אנחנו מצפים מכם לפעול: הצלת החטופים היא המחויבות המוסרית שלכם, עשו מה שנדרש כדי להחליף מיד את נתניהו. חברי הליכוד, גלו אומץ, הקשיבו למצפונכם ולזעקת החטופים והחטופות, ומלאו את חובתכם למדינה ולאזרחים - פעלו להחלפת נתניהו מיד".

משפחות החטופים (צילום: אבשלום ששוני)
משפחות החטופים (צילום: אבשלום ששוני)

בתוך כך, במהלך הדיון בקבינט לגבי המגעים לעסקה ודרישות חמאס להחזרת האוכלוסייה לצפון עזה, שר הביטחון יואב גלנט התבטא כי ניתן לאפשר חזרה לצפון הרצועה של נשים וילדים , ללא גברים , ואך ורק בתנאי של בידוק צהלי של כל החוזרים. נזכיר כי החמאס דורש להחזיר צפונה את כלל האוכלוסייה שפונתה בתחילת המלחמה וללא בידוק.  בדיון התברר כי מלבד גדי איזנקוט, אף אחד מחברי הקבינט לא תומך מנסיגת צה״ל מהמסדרון החוצה את הרצועה בין דרום לצפון.