המונים לוקחים חלק היום (שבת) במחאה נגד הממשלה ובקריאה להליכה לבחירות ברחבי הארץ. ההפגנה המרכזית מתקיימת ברחוב קפלן בתל אביב. המשטרה חסמה את דרך בגין בתל אביב. כמו כן, חלק מהמפגינים בבגין אף הדליקו  לפידים ומדורות מול הקריה. כמו כן, איילון נחסם לסירוגין. המשטרה הפעילה במכת"זית לפיזור המפגינים.

בשל כך, המשטרה הכריזה על המחאה כ"הפגנה בלתי חוקית של מפרי סדר". מהמשטרה נמסר כי למרות האישור שניתן ונקבע מתחם מוסדר למחאה בשיח עם המארגנים ובמקביל למחאה שאושרה ע"י המשטרה, התקבצו מספר מפגינים על דרך מנחם בגין באופן בלתי חוקי והחלו כאמור להפר את הסדר תוך הדלקת מדורות על הכביש. 

כמו כן, במהלך המחאה החלו מספר מפגינים לטלטל ניידת משטרה תוך ניסיון לחסום צירים מרכזיים. המשטרה כאמור פינה אותם  לאחר שהשתמשה באמצעים לפיזור הפגנות. 16 מפירי סדר נעצרו ונרשמו תשעה דו"חות בסך של כאלף ש"ח.

מפגינים מטלטלים ניידת משטרה (צילום: באדיבות המשטרה)

המחאה בקפלן נגד הממשלה  (צילום: אבשלום ששוני)
המחאה בקפלן נגד הממשלה (צילום: אבשלום ששוני)

"אנו מכירים היטב אישית את נתניהו, נמסר מטעם חלק ממארגי ההפגנה בקפלן הקוראת להפלת הממשלה. הדבר שהכי מפחיד אותו זה המונים זועמים ברחובות". חבר הכנסת גלעד קריב: ״מכאן אנו קוראים לכם: תזיזו את המשאיות והחסימות ואפשרו מיד את זכות המחאה של העצרת הזו והציבור הענק שנמצא בה. דעו, אנו צופים בכם גם הערב. לא ניתן לבן גביר להמשיך ולהשתלט על המשטרה של אזרחי ישראל. לא נאפשר לכם להשתיק את הזעקה: החזירו את כולם עכשיו".

הפעיל הפוליטי, הדר סגל אמר במחאה: תם עידן הנימוס. החל עידן המאבק. גאה במשפחות החטופים המדהימות והאמיצות ובכמות העצומה של הציבור הפטריוטי אוהב ישראל שיצא למחות ולהיאבק איתן. כולנו משפחות החטופים. זהו ערב מפנה בו הציבור אומר די להפקרות ממשלת נתניהו. מי שהפקיר חייב להחזיר. החטופות והחטופים חייבים לחזור. מי שהביא לאסון חייב ללכת".

ההפגנה בתל אביב נערכת ברקע האזהרה החריגה של מפקד מחוז תל אביב במשטרה, ניצב פרץ עמר. במכתב שהעביר אל מארגני המחאה מכתב תחת הכותרת - "מחאות מוצ"ש - חשש לחיי אדם". במכתב מציין ניצב עמר כי המשטרה רואה חשיבות להפגין וזאת כחלק מחוק היסוד לחופש הביטוי שמהווה את נשמת אפה של הדמוקרטיה, אולם לצד החובה לאפשר את חושבת הביטוי, על משטרת ישראל חובה לדאוג כי במהלך ההפגנה ישמר גם הסדר הציבורי.

מחאה נגד הממשלה (צילום: REUTERS/Carlos Garcia Rawlins)
מחאה נגד הממשלה (צילום: REUTERS/Carlos Garcia Rawlins)

לרשות המוחים נסגר רחוב קפלן בחלקו. לקראת המחאה המתוכננת, המשטרה נערכת בכוחות גדולים, במטרה לאבטח את המשתתפים במחאה ולשמור על ביטחונם, לצד הכוונת התנועה ושמירה על הסדר הציבורי במחאה. 

במקביל החלה הפגנה  ליד בית ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה, שם השתתף בין השאר ראש אמ"ן לשעבר עמוס מלכא. "ממשלת סמוטריץ'-בן גביר-נתניהו מקריבה חטופים, מבודדת את ישראל, מחזקת את חמאס, ומנסה להצית כל להבה באזור", טען מלכא בנאומו בקיסריה. "זו עדות נוספת לאי-כשירותו לכהן בתפקיד וחיזוק לתביעתנו להחליפו מוקדם ככל שניתן. אז שוב, נתניהו, אתה הראש, אתה אחראי ואתה אשם. אז לך".

המחאה נגד הממשלה (צילום: בני משי)

בחיפה יצאה צעדת מחאה בהשתתפות מאות מהאודיטוריום במרכז הכרמל אל צומת חורב. המפגינים קוראים להתפטרות נתניהו, קביעת מועד לבחירות והחזרת החטופים. מאות מפגינים התרכזו אחר הצהריים גם ברחובות ובצומת כרכור. בירושלים, מפגינים פרצו מחסום משטרתי סמוך לבית ראש הממשלה ונבלמו. 

בהפגנה בהרצליה הרמטכ"ל לשעבר משה יעלון, פנה לשניים מעמיתיו: "בני גנץ וגדי איזנקוט, אנחנו מכירים היטב, מאלפי שעות (גם קשות ומאתגרות) ביחד. מכיר אתכם כאנשים הגונים וערכיים. אל תתנו לנאשם, אחראי העל למחדל 7.10, להוליך אתכם שולל ולמשוך זמן בשלטון. 'נכנסתם תחת האלונקה' מתוך כוונה טובה להציל את המדינה מהממשלה ההזויה – ממשלת ההישרדות האישית שלו. בינתיים, הצלחתם להביא לשחרור הנשים והילדים, אך מאז הוא מתעתע בכם: הופך אתכם לעלה התאנה של ממשלת המשיחיים והמשתמטים שלו".  לטענת מארגני המחאה השתתפו כאלפיים איש בהפגנה בהרצליה, פי ארבע, כך לטענתם, משבוע שעברה.