המחאה למען שחרור החטופים: מחר צפויה להתקיים בירושלים, מול משכן הכנסת, מחאת ענק של המטה למשפחות החטופים בדרישה לשחרר את החטופים הנמצאים בשבי חמאס. בתוך כך, תנועות וארגונים רבים הודיעו שיצטרפו למחאה.

‏פורום העסקים של ישראל, הכולל כ-200 מראשי המשק ומעסיק את רוב העובדים בשוק הפרטי בישראל מודיעים כי הם יאפשרו מחר לעובדים המעוניינים בכך לצאת להפגנת הענק בירושלים אשר תמשך בימים הקרובים, כל חברה לפי הנהלים שתגדיר לעובדיה. לדברי ראשי הפורום זוהי עת חירום לישראל ויש לאפשר למי שמעוניין בכך להשתתף במעשה הדמוקרטי.

משפחות החטופים (צילום: אבשלום ששוני)
משפחות החטופים (צילום: אבשלום ששוני)

כמו כן, תנועת "דורשינוי" שלחה במכתב לועד ראשי האוניברסיטאות, התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית, ויו"רי אגודות הסטודנטים בדרישה לאפשר לסטודנטים לעלות למאהל המחאה בירושלים.

התנועה כתבה: "ישראל נמצאת בפרשת דרכים. בעקבות האסון הנורא שידענו, בעיצומה של מלחמה שנמשכת זה חצי שנה, במציאות בה 134 חטופים עדיין נמקים בשבי חמאס, אנחנו- צעירים וצעירות, סטודנטים וסטודנטיות, לא מסוגלים להישאר בבית. מחר אנו מתכוונים לעלות יחד עם המונים לכנסת ישראל ולהקים שם מאהל מחאה בדרישה ברורה: השבת החטופים והכרזה על מועד לבחירות. אנו עושים זאת למען עתיד המדינה, למען הסטודנטים שעוד נמצאים בשבי חמאס, ולמען הנהגה שפוי ואחראית לישראל".

"אנו מצפים מגוף משמעותי של צעירים כמו התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות להודיע שהיא מצטרפת למאבק, ומצפים מהאוניברסיטאות לאפשר לסטודנטים שעתידים להיבחן השבוע לגשת למועד מיוחד, כדי שיוכלו לפעול לפי צו מצפונם בשבוע הרה הגורל הזה".