לאחר שארה"ב אפשרה להחלטת הפסקת האש בעזה לעבור באו"ם וסירבה להפעיל את הווטו שלה, מדינות נוספות החלו להביע תמיכה במהלך ולדרוש הפסקת אש מיידית, כך ע"פ פרסום היום (ראשון) ב"גרדיאן" הבריטי. 

לאן יוביל המשבר ביחסי ישראל-ארה"ב? "סיכוי אמיתי שנגיע לבידוד בינלאומי"
החלטת האו"ם מחייבת? אין גורם שמגביל את מועצת הביטחון לפעול בכוח | דעה

במשך הימים שלאחר ההחלטה, הופיעו סימנים נוספים לכך שהמערב משנה את עמדתו, לפחות מבחינת הרטוריקה שלו. שלשום הודיעה שרת החוץ של גרמניה, אנאלנה בארבוק, כי ברלין תשלח משלחת שתזכיר לישראל במפורש את חובותיה על פי אמנות ז'נבה, והזהירה את המדינה לא להמשיך במתקפה מתוכננת על העיר רפיח, בדרום עזה.

מדובר בשינוי בולט בטון ממדינה שהייתה התומכת השנייה בגודלה בישראל וספקית הנשק. בינתיים, בבריטניה, שר החוץ דיוויד קמרון הגביר את הביקורת שלו על ישראל - במיוחד על חסימת הסיוע שלה לעזה - ובו בזמן נזהר מאוד להסיט את השאלות האם משרד החוץ מאמין כעת לעבודתו של בנימין נתניהו. 

תמיכת המערב מגיעה על רקע הדיווחים לפיהם ב-48 השעות שלאחר החלטת מועצת הביטחון, נהרגו 157 בני אדם בעזה. 18 מהם, בהם לפחות תשעה ילדים וחמש נשים, מתו כאשר בית מלא בעקורים הופצץ בצפון רפיח. 12 אנשים טבעו בניסיון להגיע לחבילות מזון שנפלו לים.

גורם במחלקת המדינה האמריקאית אמר ביום שישי לרויטרס כי הרעב כבר השתלט בחלקים מסוימים של עזה, מה שמהדהד ממצא דומה בשבוע שעבר של בית הדין הבינלאומי לצדק (ICJ) בהאג. ארבעה ימים לאחר קבלת החלטת מועצת הביטחון, דיווחו הוושינגטון פוסט על משלוחי נשק נוספים של ארה"ב, כולל 1,800 פצצות - תחמושת מאסיבית המעורבת במספר רב של אירועי נפגעים המוניים במהלך המלחמה בעזה.

יתרה מזאת, למרות ההצבעה באו"ם ימים ספורים לפני כן, ממשל ביידן הבהיר לבעלי בריתו שהאיומים להפסיק את אספקת הנשק לישראל ירד מהשולחן, לפחות לעת עתה. הנשיא אמר באירוע התרמה ביום חמישי: "אי אפשר לשכוח שישראל נמצאת במצב שבו עצם קיומה מוטל על כף המאזניים".

בבריטניה, לעומת זאת, גוברת התחושה שלא ניתן להימנע מהסוגיות המשפטיות, והשאלות הקשורות למכירת נשק, לזמן רב יותר. כפי שדיווח ה-Observer בסוף השבוע, יו"ר הוועדה הנבחרת לענייני חוץ, אלישיה קרנס - עובדת לשעבר במשרד החוץ ומשרד ההגנה - אמרה באירוע גיוס כספים של טורי בצפון לונדון ב-13 במרץ כי המחלקה של קמרון קיבלה אישור משפטי. הודעה לפיה ישראל הפרה את המשפט ההומניטארי הבינלאומי, אך בחרה שלא לפרסם זאת.