לשכת רה"מ הודיעה היום (ראשון) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו, סובל מבקע, ויזדקק לניתוח. הניתוח צפוי להתקיים הלילה, כשבמהלכו ראש הממשלה יהיה תחת הרדמה מלאה. למרות הניתוח הצפוי, יקיים הערב ראש הממשלה מסיבת עיתונאים במשרד רה"מ בירושלים.

מוקד הקרבות הבא? חיל האוויר בתקיפת יעד חדש בעזה
לאחר סערות שרה נתניהו והבריטים: הדובר אילון לוי סיים את תפקידו

מי שימלא את מקומו במהלך תקופת ההתאוששות הוא שר המשפטים יריב לוין. לאורך החודשים האחרונים, התרוצצו שמועות רבות בנוגע למצבו הרפואי של נתניהו. בחודש יולי האחרון, הוא היה תחת אשפוז של כ-20 שעות, כשבמהלכו הושתל בגופו מכשיר לאבחון הפרעות קצב לב. 

בנימין נתניהו לאחר שיחה עם ג'ו ביידן (צילום: דוברות ראש הממשלה)

מבית החולים שיבא נמסר אז כי "ראש הממשלה נתניהו סיים סדרת בדיקות ונמצא במצב מצויין. אבחנתנו, בסיומן של כלל הבדיקות שבוצעו, כולל בדיקות המעבדה, שסיבת האשפוז היא התייבשות. ליבו תקין לחלוטין, ללא שום ממצא והוא ישוחרר לביתו כבר בשעות הקרובות".

"הצוות הרפואי החליט לבצע סדרת בדיקות מקיפות ושגרתיות שמתבצעות בהכרה מלאה, כולל בדיקה חשמלית של הלב, שכולן יצאו תקינות לחלוטין. בשום שלב לא אובחנה הפרעה כלשהי בקצב הלב. לצורך המשך מעקב שגרתי החלטנו להשתמש בהולטר תת-עורי, כפי שנהוג,  כדי לאפשר לצוות המקצועי הרפואי הצמוד של ראש הממשלה להמשיך במעקב שוטף", הוסיפו.