היועמ"שית גלי בהרב מיארה הבהירה היום (ראשון), כי החל ממחר יש להתחיל לגייס חרדים באופן נרחב הרבה יותר, זאת לאחר פקיעת החלטת הממשלה שפוטרת את אלו ש"תורתם אומנותם" מלהתגייס לצבא. היועמ"שית שיגרה מכתב למשרד החינוך והביטחון והבהירה כי אסור לפצות את החרדים במסלולי תקציב עוקפים בגץ. לא באמצעות הגדלת תקציבי הישיבות, ודרכים אחרות. כל דרך כזו, היא מבחינת היועמ"שית הפרה של צו בג"ץ.

לאחר סערות שרה נתניהו והבריטים: הדובר אילון לוי סיים את תפקידו
גלנט: "מחבלי חמאס לא עומדים בלחץ וחושפים את התמוטטות הארגון"

למרות הוראותיה של היועמ"שית, בסביבת ראש הממשלה היו פחות מרוצים מדבריה. גורם בסביבת נתניהו אמר כי "לא ברור מה כל כך דחוף ליועצת המשפטית לממשלה ליצור קרע בחברה הישראלית בנושא הגיוס, לאחר שבג״ץ נעתר לבקשת ראש הממשלה להשלים מתווה גיוס תוך 30 יום בהרכב מורחב של תשע שופטים. החיעוץ המשפטי לממשלה אינו מוסמך לרוקן מתוכן את החלטות בג״ץ".

המחאה נגד חוק הגיוס בבני ברק (צילום: בן כהן)

בשבוע שעבר קיים בג"ץ דיון בעתירות שהוגשו נגד החלטת הממשלה שלא לגייס חרדים, למרות שתוקפו של חוק הגיוס המסדיר חוקית את ההשתמטות פג לפני כתשעה חודשים. לבקשת "מעריב", השופטים החליטו להעביר את הדיון בשידור חי לטובת הציבור.

בסיום הדיון הודיע בג"ץ כי הוא מוציא צו על תנאי ולפיו הממשלה צריכה להסביר מדוע החלטת הממשלה לא לגייס חרדים לא תבוטל ומדוע לא תפעל לגיוס חרדים. צווים נוספים שהוצאו קובעים כי אין להפחית החל מהיום תקופת שירות של חרדים בצבא ועל הממשלה להסביר למה תקציב הישיבות החרדיות לא ייעצר, מכיוון שהם לא משרתים בניגוד לחוק.