על רקע המחאה נגד ממשלת נתניהו, שמתעצמת ככל שהמלחמה נמשכת, שוחח הערב (ראשון) תת אלוף במיל' אמיר השכל, ממובילי המחאה נגד הממשלה, עם בן כספית ופרופ' אריה אלדד ב-103FM והסביר את המטרה שעומדת מאחורי המחאה.

סערת חוק הגיוס: היועמ"שית הבהירה - ממחר חובה לגייס חרדים
בעקבות הניתוח שיעבור נתניהו: מהו בקע טבורי, ואיך מתבצע הטיפול?

"אנחנו מתחילים בשביתה שתסתיים ביום רביעי בערב והכוונה היא להקים עיר אוהלים ברחוב עצמו, כמובן באישור המשטרה והעירייה", אמר השכל בפתח השיחה. "מטרתנו היא לייצר לחץ על הפוליטיקאים, כי למעשה אנחנו לא יכולים להכריז על בחירות, אבל במצב הנוכחי יכול להיות שזה ישפיע עליהם בקבלת ההחלטות". 

"מבחינתי באופן אישי הכי קל היה להיות היום בבית, אבל יש לי ילדים ונכדים ואני נמצא פה למען עתידם", המשיך השכל. "אני לא בעד לשרוף את המועדון אבל בעד למצות את הזכויות של כל אדם בדמוקרטיה. הסיבה העיקרית, לפחות על פי הסקרים, היא כי הציבור איבד אמון בממשלה. אני מדבר על ההחלטות בעניין הצפון, החטופים... כמות הכוחות שצה"ל מחזיק היום ביו"ש היא גדולה מהכמות של החיילים ברצועת עזה. אנו כמעט חצי שנה אחרי השבת השחורה ואנשים לא יצאו תקופה לרחובות בגלל המלחמה, ועצם זה שאנשים רבים מגיעים היום לירושלים זה סימן שלאנשים נמאס". 

המחאה נגד הממשלה (צילום: דוברות המשטרה)

"אי אפשר להתעלם מ-7 באוקטובר. באותו יום הכל קרס. התפיסה הביטחונית, המדינית, הכלכלה. זה לא דומה לשום דבר שהיה פה במדינה מאז הקמתה. על פי הסקרים 51 אחוזים מהציבור תומכים בהליכה לבחירות. 57 אחוזים בטוחים שראש הממשלה לא עושה הכל לשחרור החטופים", הוסיף.