יו"ר "דגל התורה", ח"כ משה גפני כינס היום (ראשון) בבני ברק את חברי הכנסת מטעם מפלגתו לישיבה מיוחדת בנושא חוק הגיוס. הישיבה כונסה בעקבות הוראתו של אחד המנהיגים הרוחניים של הציבור החרדי-ליטאי, הרב דב לנדו, שהנחה את חברי הכנסת של 'דגל התורה' לקדם בשלב זה חוק יחד עם הליכוד, זאת בכפוף להבנות והחתימה שנחתמה בהסכם הקואליציוני.

ברקע משבר הגיוס, גורמים בממשלה ששוחחו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר צו הביניים שהוציא בג"ץ בנושא גיוס בני הישיבות, התרשמו שהוא "אופטימי בנוגע לסוגיה". 

על פי הגורמים, הדעה הרווחת בסביבתו הקרובה של נתניהו היא כי ההיתכנות לפרישת החרדים מהממשלה בגלל משבר הגיוס נמוכה מאוד, וכי יימצא הפתרון שיספק גם את החרדים וכן את בג"ץ.

לצד זאת, בכירים בממשלה טענו בשיחה עם "מעריב" כי שרידות הממשלה תלויה כרגע באדם אחד ושמו נתניהו. לפי טענתם, אם הוא רק ישמור על קו רציף מול החרדים, הם לא יפרשו. עוד הם משוכנעים כי נתניהו צריך להשתדל יותר עבורם ולא רק בנוגע לסוגית הגיוס. כמו כן, יו"ר ש"ס אריה דרעי, מי שנחשב לשותפו הקרוב, מרגיש טעון כלפי כבר מזה זמן רב. הסיבה לכך היא משום שלתפיסתו של דרעי, נתניהו לא פעל מספיק להחזרתו לממשלה, זאת לאחר שאולץ לעזוב אותה. 

"לנתניהו אסור לחזור על הטעות של 2013,  כאשר הוא העדיף את לפיד ואת בנט ונטש את החרדים. אסור לו ללכת נגד "הבייס" שלו. אם כך יעשה - סבירות מלאה כי הממשלה תשרוד.  

כמו כן, גורמים ביהדות התורה אף טענו כי בג"ץ מוביל אותם לחזרה בעיסוק בסוגית הרפורמה המשפטית. "בג"ץ דוחק בנו להחזיר לשולחן את הרפורמה המשפטית. הוא יפסול כל חוק גיוס שלא קובע הסדר גיוס של כל החרדים, כך שככל הנראה נצטרך לשקול ברצינות להחזיר לשולחן את פסקת ההתגברות", טענו. 

עוד הוסיפו כי "לחרדים אין באמת לאן ללכת. השמאל מעוניין להדיח את נתניהו - ולאחר מכן להיפטר מהחרדים. הפיתרון הריאלי הוא לחוקק פסקת התגברות, ואז אולי להגיע לפשרה כלשהי בנוגע לחוק גיוס. ההכרעה צריכה להיות בידי נבחרי הציבור, לא בידי תשעה שופטים ולא בידי היועצת המשפטית לממשלה".