"נבוא אתכם בחשבון": המחאה לשחרור החטופים העלתה בסוף השבוע הילוך, וביום שבת ואתמול (ראשון) התקיימו הפגנות סוערות בעשרות מוקדים, בהם שער הקריה ומול הכנסת בירושלים. כמה ממשפחות החטופים הביעו את זעמן על הממשלה בכנסת ובראיונות שונים לתקשורת.

מחאות בת"א וירושלים: לפידים בדרך בגין; דגל ישראל הוצת במאה שערים
עמית סוסנה שוברת שתיקה וחושפת את העינויים והפגיעה המינית בשבי חמאס

יגאל עידן, דודו של צחי עידן החטוף בעזה (צילום :ערוץ הכנסת)

יגאל עידן, דודו של צחי עידן החטוף בעזה, אמר בפתיחה של ועדת העלייה והקליטה לחברי הכנסת: "אני מאשים אתכם בשואה בסדר גודל תנ"כי שמוטטתם על עם ישראל. אתה ביבי ואתם ממציאי הקונספירציה המטורפת שהנחלתם בכל הרבדים בצבא ובעם. תזכרו לדיראון עולם כמי שהביאו ליום הנורא ביותר על עם ישראל, כמחריבי העוטף". צחי נחטף מביתו מקיבוץ נחל עוז.

צחי עידן (צילום: מטה משפחות החטופים)
צחי עידן (צילום: מטה משפחות החטופים)

"אני מאשים אתכם בבגידה ובהפרת הקוד הקדוש של שמירת ביטחון תושבי העוטף על ידי המדינה, בחורבן הביטחון הפנים, מדיניות החוץ וההסברה. מאשים בהשנאת המדינה על ידי העולם ואנחנו העם נבוא אתכם חשבון עם מי שעשה והיה לו חלק באסון הזה", אמר בכעס. בזמן דבריו, חבר הכנסת עודד פורר השפיל מבטו וכן גם חבר הכנסת עמיחי שיקלי, אף שהסתכל באותה העת אל הטלפון שלו.

דני אלגרט, אחיו של איציק אלגרט השבוי ברצועת עזה, מתח הבוקר ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי הוא "מחכה לסוף הקדנציה כדי להחזיר את החטופים - כהישג לבחירות".

על החרפת הצעדים, אמר אלגרט: "זאת לא מחאה, זה מאבק. אנחנו נלחמים להחזיר אותם, ואנחנו לא נשב בשקט. אם זה לא מתאים לנתניהו שזה העם שלו, שיחליף את המדינה, שיחליף את העם. מה הוא מחכה? שנבוא לשרה ונגיד לה תודה? הזייה שזה מה שאנחנו מתעסקים בו".

איציק אלגרט - נחטף מקיבוץ ניר עוז (צילום: באדיבות המשפחה)
איציק אלגרט - נחטף מקיבוץ ניר עוז (צילום: באדיבות המשפחה)

בהמשך, אמר אלגרט כי נתניהו "הוא כמו הקברניט של הטיטניק, אבוד בים ומברבר לנו שעוד רגע הוא מנצח את החמאס", הוא הוסיף: "הוא רוצה לשחרר את החטופים לקראת סוף הקדנציה, שיהיו לו כהישג להציג בבחירות. הכל אצלו מחושב".

לבסוף שיתף ברגע מצמרר משיחתו האחרונה עם אחיו איציק, לפני שנחטף לרצועת עזה ואבד עמו הקשר: "כשאיציק דיבר איתי בטלפון לפני החטיפה הוא אמר 'זה הסוף, זה הסוף'. זה לא הסוף שלו, אלא הסוף של נתניהו". אחיו נחטף מקיבוץ ניר עוז בשבת השחורה.

בוועדה נוספת בכנסת, שיתפה ורד אנסבכר, אחותו של סר"ן יהודה כהן ז"ל, מ"פ שנפל בקרב בצפון רצועת עזה, ואמרה על ההפגנות: "במוצאי שבת פתחתי את החדשות והזדעזעתי. האויבים שלנו יושבים מבסוטים על הכיסא ומאושרים ממה שהם רואים". את הדברים אמרה בפתח ועדת החוקה, חוק ומשפט.

אתמול, כאמור, התקיימו הפגנות מול הכנסת בירושלים ומול הקריה בתל אביב. במהלך המחאה, המשטרה פינתה חלק מהמפגינים ברחוב בגין בירושלים באמצעות מכת"זית, זאת לאחר שחסמו אותו. כמו כן, הודלקו מספר מדורות באזור. לאחר זמן קצר, נפתח הכביש לתנועה. 

המחאה בתל אביב  (צילום: אבשלום ששוני)
המחאה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

ברקע ההפגנה נגד הממשלה בירושלים, נרשמו מספר עימותים בין פעילי "אחים לנשק" לחרדים במאה שערים. זאת, לאחר שכמאה מפגינים הגיעו לכיכר השבת והביעו תמיכה ב"חוק הגיוס". שני אנשים נעצרו במקום. אחד מהם בגין הפלת אופנוע משטרתי והשני בגין הדלקת מכוונת של דגל ישראל.